طوفان پایتخت را درنوردید

تهران (پانا) - طوفانی که سرعت آن 70 کیلومتر بر ساعت برآورد شد همراه با رگبار عصر امروز (جمعه) پایتخت را برای دقایقی درنوردید.

کد مطلب: ۹۱۴۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
طوفان پایتخت را درنوردید

به گزارش ایرنا، این طوفان که همراه با گرد و غبار محلی همراه بود باعث شکسته شدن شاخه های درختان و سقوط منصوبات سست در سطح شهر شد.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران عصر جمعه در همین ارتباط در گفت و گو با ایرنا گفت: سرعت وزش باد در این استان که از شامگاه پنجشنبه آغاز شده است و تا صبح شنبه ادامه دارد به 70 کیلومتر می رسد.
محمد درجاتی افزود: این وزش باد به صورت یک دایره با چندین شعاع با سرعت 70 کیلومتر جریان دارد و شدت آن در نقاط مرکزی کمتر می شود.
وی یادآورشد: سرعت این باد به سمت جنوب و جنوب غربی شدیدتر می شود و گرد و غبار به همراه دارد.
درجاتی اظهار داشت: یک سامانه از جنوب غربی به سمت مرکز در حرکت است و سامانه دیگری از جنوب غربی به سمت شمال با فاصله زمانی جریان دارد.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان تهران گفت: این سامانه تا صبح فردا شنبه فعال است و روزهای شنبه و یکشنبه با شدت کمتری ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: در نقاط شمال و شمال شرقی استان شاهد بارش باران هستیم که حتی امکان تبدیل آن به تگرگ هم وجود دارد اما در جنوب و جنوب غربی فقط باد شدید همراه با گرد و غبار مشاهده می شود.
درجاتی ادامه داد: از شامگاه پنجشنبه به تمامی 16 فرماندار اعلام آماده باش و هشدار برای حضور در صحنه اعلام شده است چون وقوع چنین وضعیت جوی پیش بینی می شد.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: این وزش باد شدید فقط در پیشوا دو مورد خسارت مالی بر جا گذاشته است و تاکنون خسارت جانی و جرحی گزارش نشده است.
مدیر کل هواشناسی استان تهران نیز در عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: وزش باد جمعه عصر در این استان حاصل تندباد لحظه ای با سرعت 60 تا 70 کیلومتر بود.
مجتبی جلالی اضافه کرد: این وضعیت جوی به دلیل وقوع دو سیستم همرفتی و رطوبت موجود در منطقه شکل گرفته است و تا ساعت 1 بامداد شنبه از استان خارج می شود.
جلالی به احتمال وقوع بارش باران شدید اشاره کرد و ادامه داد: احتمال بارندگی 6 تا هفت میلی متری نقطه ای در شمال و شمال شرق استان تهران تا پایان امشب وجود دارد.
روز گذشته( پنجشنبه) و امروز صبح اداره کل هواشناسی استان تهران از تندباد موقتی و رگبار و رعد و برق در مناطق مختلف استان تهران خبر داده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار