معلمین اصلی ترین و کلیدی ترین رکن سند تحول بنیادین

معلمین اصلی ترین و کلیدی ترین رکن سند تحول بنیادین

مشهد(پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاونین و مشاورین مدیرکل، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی، روسای ادارات آموزش و پرورش استان و معلمان نمونه سراسر استان، آیین متمرکز تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان رضوی در تالار ابن هیثم مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۳۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمین اصلی ترین و کلیدی ترین رکن سند تحول بنیادین

قاسمعلی خدابنده گفت: استاد شهید مرتضی مطهری افت

خار استان خراسان رضوی است و این شهید بزرگوار الگو و اسوه ای برای معلمان سراسر کشور محسوب می شود.

وی افزود: روز معلم و هفته معلم به یک روز و یک هفته بسنده نمی شود چرا که اثر کار معلمی در جامعه ماندگار است و همیشه باقی می ماند و تا زمانی که این آثار مطلوب در جامعه بماند همه روزها روز معلم و همه هفته ها هفته معلم است منتها از این حیث که جامعه باید از مقام معلم تجلیل کند در تقویم یک هفته را به این عنوان نامگذاری کرده اند تا آن را گرامی دارند و همه روزها، هفته ها، ماه ها و سال ها از آن معلم است چون فرآیند تعلیم و تربیت دائمی و همیشگی است.

خدابنده تصریح کرد: در آیات، روایات و تعالیم اسلامی جایگاه تعلیم و تربیت جایگاه رفیعی است و خداوند اول معلم عالم هستی است و در ادامه دومین معلم انسان ها، پیامبران و انبیاء هستند که در راه رشد، تکامل و تربیت انسان ها گام برداشته اند و به فرموده حضرت امام (ره) کار معلمی در امتداد راه پیامبران است و همانطور که پیامبران انسان ها را از تاریکی و ظلمت به سمت نور، آگاهی و علم هدایت می کنند، معلمین نیز در همین راستا گام برمی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در سند تحول بنیادین که تکلیف و رسالت ما اجرای این سند است پارامترها و عناصر مختلفی وجود دارد و این سند دارای شش زیر نظام است که یکی از آن ها تربیت نیروی انسانی است و در این سند اصلی ترین و کلیدی ترین عنصر و رکن معلمین می باشند که تربیت نسل جوان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: سرمایه های انسانی در هر جامعه ای مهمترین سرمایه آن جامعه محسوب می شوند و مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان به این نکته اذعان داشتند که ممکن است کشوری سرمایه ها و منابع طبیعی فراوانی داشته باشد اما اگر آن کشور از لحاظ نیروی انسانی فقیر باشد قطعا نمی تواند از آن منابع استفاده کند.

خدابنده خاطرنشان کرد: دانش آموزان گنج هایی هستند که در پیش ما معلمان به امانت گذاشته شده اند تا بتوانیم با تربیت صحیح آن ها را در مسیر تربیت اسلامی ایرانی قرار دهیم تا آینده کشور را بسازند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: در استان خراسان رضوی بیش از ۹۰ هزار همکار فرهنگی مسئولیت تعلیم و تربیت بیش از یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز را برعهده دارند و در این بین یکی از اولویت های اساسی آموزش و پرورش استان بحث عدالت آموزشی است و برخی معلمان ما همراه عشایر غیور به دورترین و محروم ترین نقاط استان کوچ می کنند تا مبادا دانش آموزان عشایر از تحصیل باز بمانند و این جلوه ای از فداکاری و ایثار است و ما باید این موضوع را قدر بنهیم که خداوند متعال توفیق داده در راه تعلیم و تربیت گام برداریم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش استان در بسیاری از جشنواره ها و مسابقات مفتخر به کسب رتبه های برتر شده است از جمله کسب مقام اول کشور در مسابقات قرآن، عترت و نماز، مسابقات فرهنگی هنری و مسابقات ورزشی که تمام این توفیقات حاصل تلاش و زحمات تمامی همکاران در اقصی نقاط استان است که جای تقدیر دارد.

قابل ذکر است در پایان مراسم از معلمین و دبیران نمونه سراسر استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار