رئیس پلیس فتا تهران بزرگ مطرح کرد

نشر اکاذیب و افترا به پزشک جراح پلاستیک

تهران (پانا) - مرد جوان که از روی کینه و خصومت اقدام به نشر اکاذیب و تهمت و افترا به پزشک معالج خود کرده بود، دستگیر شد.

کد مطلب: ۹۱۳۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نشر اکاذیب و افترا به پزشک جراح پلاستیک

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: چندی قبل یک پزشک جراح پلاستیک با حضور در اداره پلیس ادعا کرد که از آبان ۹۷ مرد ناشناسی در محیط وبلاگ با نوشتن مطالبی دروغین باعث خدشه دار شدن موقعیت کاری‌اش شده است.

وی افزود: مأموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که مرد ۴۸ ساله‌ای در جنوب تهران با انتشار مطالب توهین‌آمیز در فضای وبلاگ، پزشک جراح پلاستیک را ناکارآمد معرفی کرده است.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: مأموران پس از جمع آوری اطلاعات پلیسی به دستور بازپرس دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای اقدام به دستگیری سعید ۴۸ ساله کردند.

رئیس پلیس فتا تهران گفت: متهم پس از دستگیری در اعترافاتش عنوان کرد که چندی قبل برای کاشت مو به این پزشک مراجعه کردم که وی در کار خود کوتاهی کرد به همین خاطر تصمیم به انتقام‌گیری گرفتم و با نوشتن مطالبی علیه این پزشک سعی داشتم به شغل او لطمه بزنم که خیلی زود دستگیر شدم و پشیمان هستم.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: متهم پس از اعتراف برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفته است.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران توصیه کرد: فضای مجازی یک فضای گسترده و بدون مرز و محدوده است، باید از خودمان بپرسیم محتوایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود به موجب انتشار آن، باعث ایجاد مزاحمت و لطمه به آبرو و موقعیت اجتماعی افراد نمی‌شود و آیا مسیر این تیر به سمت ما هم حرکت نمی‌کند وما هم به همان اندازه دچار دردسر نمی‌شویم؟ چراکه یکی از مهمترین مؤلفه‌های حقوق شهروندی قاعدة احترام به جایگاه اجتماعی و حیثیتی افراد است، احترام به حقوق و جایگاه دیگران در فضای مجازی در واقع همان عمل و قاعده در فضای حقیقی بوده و همانگونه که آدمی دوست دارد مورد توهین و تهمت قرار نگیرد باید نسبت به دیگران نیز همین احساس را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار