استاندار فارس: تعامل بین قُوا، رضایت‌مندی مردم و کاهش مشکلات را در پی دارد

شیراز(پانا)- امروز در مراسمی که با حضور معاون اول قوه قضاییه محسنی اژه‌ای برگزار شد از زحمات القاصی‌مهر رئیس دادگستری فارس تقدیر و حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی به عنوان رئیس جدید دادگستری فارس منصوب شد.

کد مطلب: ۹۱۳۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: تعامل بین قُوا، رضایت‌مندی مردم و کاهش مشکلات را در پی دارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز در مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم دادگستری فارس با اشاره به اینکه خداوند پیامبر را قاضی قرار داد، گفت: حکم اسلامی و قضاوت اسلامی باید به عنوان شرط ایمان لحاظ شود.

آیت‌الله دژکام که معتقد است حرکتی که در دستگاه قضایی در طول ٤٠ سال گذشته ایجاد شده، حرکتی رو به پیشرفت بوده است،تصریح کرد: قضاوت، شغلی سخت و پر دردسر است، اما اجر آن نیز ویژه است.

او ادامه داد: در تمام روایات تاکید شده که قاضی از حضور علما بهره‌مند باشد تا آنچه که می‌گوید کاملا محکم و قابل استناد باشد.

استاندار فارس نیز در طی این مراسم ضمن اشاره به اینکه تعامل بین قوا با حفظ استقلال و انجام وظایف می‌تواند در ایجاد رضایتمندی مردم و کاهش مشکلات اثرگذار باشد گفت: تعاملی که بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان طی سال‌های اخیر ایجاد شده، شاهد برخورداری فارس از امنیت پایدار و مطلوب بوده‌ایم.

او ادامه داد: "دکتر القاصی‌مهر هم در حوزه درون سازمانی و برون سازمانی خوب درخشیدند که در حوزه درون سازمانی با تمرکز بر امور نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، شاهد ارتقای کمی و کیفی مراکز قضایی بودیم."

او تاکید کرد:"دکتر القاصی‌مهر، اجرای عدالت را سرلوحه کار قرار دادند و با اخلاق اسلامی مباحث قضایی را پیش بردند که برای سالیان متمادی نام ایشان در ذهن مردم فارس به عنوان انسانی مدیر و عادل خواهد ماند.

استاندار فارس با اشاره به پیشرفت دستگاه قضایی فارس در حوزه جرم در چندسال اخیر، گفت: در مبارزه با فساد و زمین خواری توفیقات مناسبی طی سال‌های گذشته در فارس حاصل شده که بخش قابل توجه آن دست‌رنج تلاش‌های ریاست سابق دادگستری استان است.

پیش‌ازاین علی القاصی مهر رئیس‌کل دادگستری فارس بود که به سمت دادستان جدید تهران منصوب شد و در این مراسم، از خدمات او با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول رئیس قوه قضائیه،غلام حسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه و جمعی از مسئولان قضایی و کشوری و استانی تقدیر شد.

در طی این مراسم حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی که اصالتاً اهل داراب فارس است، به‌عنوان رئیس‌کل دادگستری فارس منصوب شد.

موسوی پیش از این به مدت 3 سال معاون قضایی و مسوول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان فارس بود و ریاست دادگستری لارستان از دیگر سوابق حجت الاسلام موسوی است.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار