ارسال74 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شمس و مولانا

ارومیه(پانا)-رییس هیات مدیره تولیت شمس تبریزی گفت: فراخوان دومین جشنواره ملی «آیین ها، آواها و نماهای شمس و مولانا» در حوزه های موسیقی سنتی و موسیقی نمایشی، مثنوی خوانی و حرکت های نمایشی - موسیقیایی در 20 فروردین سال جاری منتشر و تاکنون 74 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

کد مطلب: ۹۱۳۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ارسال74 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شمس و مولانا

سیدمحمد عابدی افزود: این آثار با محوریت عرفان و شمس از شهرستان‌های مختلف از جمله تهران، اصفهان، اردبیل، کرج، شیراز، بابل، خرم‌آباد، گچساران، فومن، بندرعباس، خوی، اراک، مهاباد، پارس‌آباد و زابل به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 10 تیر سال جاری است، گفت: آثار تا 26 تیر سال جاری توسط داوران بررسی شده و نتایج نهایی 28 تیر اعلام می شود.


فرماندار خوی با اشاره به اینکه جشنواره از 20 تا 28 مرداد امسال و در بازه زمانی عید قربان تا عید سعید غدیر خم برگزار می شود، ادامه داد: «پاسداشت شمس تبریزی و مولوی به عنوان مفاخر عرفانی و فرهنگی ایران زمین» و «تولید آثار فاخر هنری و علمی در حوزه شمس و مولانا و موضوع معرفت، اخلاق، ادب و عرفان اسلامی» از اهداف برگزاری این جشنواره است.


وی اظهار داشت: «ارج نهادن و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی با تکیه بر آموزه های اخلاقی، دینی و عرفانی برگرفته از کلام شمس و مولانا» و «رصد و آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های نهفته در حوزه شمس و مولانا» از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.


رییس هیات مدیره تولیت شمس تبریزی بیان کرد: تجلی زیبایی های اخلاقی و معرفتی و هویت ایرانی و اسلامی نهفته در آثار شمس و مولانا، جلوه گر شدن تمدن و فرهنگ و هنر ایران زمین در آثار تولیدی و تجلی مفاهیم صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت ها و اقوام و فرهنگ ها در تولید آثار، اصول کلی جشنواره را تشکیل می دهد.


عابدی گفت: بخش «آیین و آوا» در جشنواره ملی شمس و مولانا در دو محور اصلی «موسیقی ایرانی و اصیل» و «حرکات نمایشی و آئینی همراه با موسیقی اصیل و ایرانی» که اهداف و اصول کلی جشنواره در آن نمایان باشد، برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه «عبدالرضا چاریی» و «مجید محمدنژاد» داوران بخش تایپوگرافی این جشنواره می باشند، افزود: حسام الدین سراج، داود آزاد و اردشیر کامکار داوران بخش آیین ها و آواها هستند و داوری بخش شعر بر عهده محمدسعید میرزایی، محمدکاظم کاظمی و شهرام میرزایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار