مدیر کل آموزش وپرورش فارس : 15 درصد دانش‌آموزان فارس در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش وپرورش فارس با بیان اینکه فارس یکی از استان‌های پیشرو در زمینه توسعه مدراس غیر دولتی است گفت: در حال حاضر 132 هزار دانش آموز در مدر اس غیر دولتی فارس مشغول به تحصیل هستند که 15 درصد از کل دانش آموزان استان را تشکیل می دهند.

کد مطلب: ۹۱۳۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش وپرورش فارس : 15 درصد دانش‌آموزان فارس در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند

علی عسکر نجفی در آیین افتتاح مجتمع آموزشی فرهنگی غیر دولتی پسرانه هدایت شیراز، گفت: در این مدارس بالغ بر 18 هزار نفر به عنوان مربی، معلم ،مسئولین آموزشی و پرورشی و نیروی خدماتی مشغول به فعالیت هستند که در زمینه ایجاد اشتغال در آموزش و پرورش بسیار امیدوارکننده است وتوانسته بار سنگینی در این زمینه از دوش دولت بردارد.

او حضور بخش خصوصی در امر آموزش و پرورش را نوعی ایثار دانست و گفت: موسسین این مدارس سرمایه زندگی خود را در مسیر تعلیم و تربیت قرار داده اند و باید از آنها سپاسگزار بود و تلاش ما این است تا با ایجاد انگیزه ، زمینه حضور بیشتر آنها را در این عرصه فراهم نماییم.

نجفی گفت: تلاش های مدارس غیر دولتی در عرصه علمی، فرهنگی و هنری بسیار مطلوب است که نشان از توجه مدیران و موسسین این مدارس به کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

او توجه جدی به ابعاد اجتماعی دانش آموزان و آموزش مهارت های زندگی به آنها را بسیار مهم دانست و گفت: باید در راستای توانمند کردن دانش آموزان برای مقابله با آسیب های اجتماعی تلاش کرد و باید خروجی های آموزش و پرورش تبدیل به شهروندانی ماهر و توانمند برای اداره امور زندگی خود شوند .

نجفی بر لزوم توجه به ایمنی و استانداردسازی مدارس غیر دولتی تاکید کرد و گفت: هم اکنون تعداد قابل توجی از مدارس غیر دولتی از استحکام و ایمنی لازم برخوردار نیستند و لازم است با اجرای سیاست های درست ، به موسسین در ارتقاء سطح ایمنی و استاندارد مدارس خود کمک کرد.

مدیر کل آموزش وپرورش فارس افزود: دولت در این راستا تلاش های خوبی انجام داده که از آن جمله می توان به امکان واگذاری مالکیت مدارس دولتی به موسسان، اجاره دادن این مدارس و افزایش طول اجاره به آنها با شرایط تعیین شده اشاره کرد که نیاز به تقویت بیشتر دارد.

او بر لزوم توجه جدی به امر گزینش نیروی انسانی برای مدارس غیر دولتی تاکید کرد و گفت: تمام تلاش ما این است تا نیروهایی وارد مدارس غیر دولتی شود که از توان کافی در حوزه تخصصی و عمومی برخوردار باشند و در این مسیر در سال جاری حدود 4 هزار نفر در فارس برای فعالیت در مدارس غیر دولتی گزینش شده اند.

نجفی از افزایش تقاضا برای تاسیس مدارس غیر دولتی در فارس خبرداد و گفت: هم اکنون 3 هزار تقاضا در سامانه مدارس غیر دولتی ثبت شده که مراحل قانونی خود را سپری میکند و سیاست دولت در این زمینه حمایت از این روند با در نظر گرفتن کیفیت می باشد.

این مجتمع زیر نظر سازمان نوسازی مدارس فارس ،در زمینی به مساحت 2500 متر مربع و زیر بنای 3600 تر مربع در 4 طبقه با هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد ریال ساخته شده است.

این مجتمع آموزشی دارای 34 کلاس درس می باشد که 25 کلاس ویژه دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی و 9 کلاس نیز ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول می باشد.

از دیگر امکانات این مجتمع آموزشی می توان به نمازخانه، سالن کنفرانس، زمین چمن مصنوعی و بسکتبال و همچنین فضاهای پرورشی همچون مشاوره و پرورشی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار