حسین فرحبخش: مدیران زیر مجموعه سازمان سینمایی باید شفاف و پاسخگو باشند

باید مشخص شود چه کسانی و چگونه از کمک های‌دولتی بهرمند می‌شوند

تهران (پانا) - تهیه کننده سینما اعلام بودجه سینما در سال 98 را کاری درست و قابل قبول دانست و گفت: به جز امور امنیتی و دفاعی کشور که لزوم محرمانه دارند مردم باید از سایر مسائل اجرایی آگاه شوند و سینما و بودجه دولتی آن هم مسئله سری و طبقه بندی نیست و از این جهت کار مدیران سینمایی را قابل تقدیر می دانم.

کد مطلب: ۹۱۳۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین فرحبخش: مدیران زیر مجموعه سازمان سینمایی باید شفاف و پاسخگو باشند

حسین فرحبخش ،تهیه کننده و گارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره بودجه سینمای کشور و شفاف‌سازی گفت: شفاف‌سازی تنها اعلام بودجه نیست و باید رابطه دولتی‌ها با سینماگران به طور همه‌جانبه شفاف شود، اینکه میزان و مبلغ پول مشخص شود را قبول داریم و اعلام کلی مبلغ بودجه‌ها خوب است، اما از اینجا به بعدش هم باید مشخص شود که چه کسانی و چگونه از کمک های‌دولتی بهرمند می‌شوند.
وی ادامه داد: پیشنهادم این است که سوای مبلغ کلی اعلام شده ، میزان هزینه‌ها و کمک‌های صورت گرفته چه از سوی بنیاد سینمایی فارابی و چه موسسات دیگر به صورت آنلاین در سایت سازمان سینمایی قابل مشاهد ه و در دسترس باشد.
کارگردان«آبنبات چوبی»در پی اعلام عمومی جزئیات بودجه سینما تاکید کرد : دو روی سکه باید شفاف باشد؛ درستی و صداقت در اعلام بودجه‌ها مهم است اما مدیران زیر مجموعه سازمان سینمایی نیز باید شفاف و پاسخگو باشند و عدالت را در نوع پرداخت‌ها رعایت کنند.
فرحبخش با استقبال از بخش بودجه‌های تخصیص یافته به استان بیان کرد : این کار بسیار درستی است که حسین انتظامی در بودجه سال 98 درنظر گرفته است و اگر به طور صد در صد و بدون تبصره و آیین نامه های احتمالی برای استان ها هزینه شود عالی است و منشا خیر و برکت برای سینمای ایران خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار