توضیحات فرمانده ناجا درباره علت تشکیل پلیس امنیت اقتصادی

تهران (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی ضرورت‌های تشکیل پلیس امنیت اقتصادی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۱۳۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات فرمانده ناجا درباره علت تشکیل پلیس امنیت اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در حاشیه گردهمایی تجلیل از مقام معلم در دانشگاه علوم انتظامی امین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره علت تشکیل پلیس امنیت اقتصادی، اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی با توجه به نیاز امروز جامعه و برای مقابله با موضوعات و مفاسد اقتصادی از جمله تشدید مقابله با قاچاق و ... راه‌اندازی شده است.

وی افزود: یکی از مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از نیروی انتظامی مقابله با قاچاق است که این مهم درخواست مردم و دستگاه قضاء است، از طرفی مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور به رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی منتج می‌شود بنابراین برای پاسخ‌دهی به انتظارات و مطالبات از نیروی انتظامی، پلیس امنیت اقتصادی با مأموریت‌های مشخص تشکیل شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: ان شاءالله بتوانیم با راه‌اندازی این پلیس گام‌های موثرتری برای مقابله با قاچاق کالا و ارز و مفاسد اقتصادی برداریم هر چند که نیروی انتظامی سال گذشته در عرصه اقتصادی به ویژه تنظیم و کنترل بازار اقدامات مثمرثمری انجام داد.

سردار اشتری با اشاره به حوزه مأموریتی پلیس امنیت اقتصادی، تأکید کرد: با هر موضوعی که امنیت اقتصادی کشور را خدشه‌دار کند با جدیت برخورد می‌کنیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان و در پاسخ به سوالی درباره رصد فضای مجازی و برخورد با جرایم این حوزه، خاطرنشان کرد: پلیس فتا طی سال‌های اخیر اقدامات مثمرثمری را در رصد فضای مجازی و برخورد با جرایم این حوزه انجام داده اما با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اقدامات‌مان را تشدید می‌کنیم و لازم است که دستگاه‌های مختلف از نظر اختیارات، تجهیزات و ... نیروی انتظامی را حمایت و پشتیبانی کنند.

سردار اشتری درباره برخورد با فروشندگان سلاح در فضای مجازی، یادآور شد: این موضوع نیز به جد در دستور کار است و با متخلفان به شدت و باشتاب برخورد می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار