نایب رئیس کمیته‌ ملی بیماری‌های غیر واگیر خبر داد

ابتلای یک سوم جمعیت بزرگسالان کشور به فشار خون

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیته‌ ملی بیماری‌های غیر واگیر با اشاره به درگیر بودن یک سوم جمعیت بزرگسالان ایران به فشار خون بالا گفت دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند با توجه به مصوبات وزارت بهداشت درباره کنترل فشارخون، بومی سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

کد مطلب: ۹۱۳۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای یک سوم جمعیت بزرگسالان کشور به فشار خون

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، باقر لاریجانی در جلسه‌ کارگروه آموزش کمپین کنترل فشار خون تصریح کرد: یکی از راه‌های موثر در آموزش عمومی، مطرح کردن مساله در رسانه‌ها از سوی افراد شناخته شده است تا تاثیری شگرف داشته باشد.

وی با اشاره به گستردگی موضوع فشار خون بالا در کشور خاطرنشان کرد: لازم است یک راهنمای بالینی (گایدلاین) ملی با کمک اساتید همه‌ رشته‌ها در حوزه‌ فشار خون، تنظیم و همچنین از ظرفیت بخش خصوصی در کنترل فشار خون، بهره‌برداری شود.

لاریجانی با بیان اینکه اطلاعات خوبی درباره وضع فشارخون در استان‌ها و شهرستان‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد، گفت: باید این اطلاعات در اختیار استانداران و دانشگاه‌های هر منطقه قرار گیرد تا آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی بومی انجام شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند با توجه به مصوبات وزارت بهداشت درباره کنترل فشارخون، بومی سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

نایب رئیس کمیته‌ ملی بیماری‌های غیر واگیر و عضو شورای راهبردی بسیج ملی کنترل فشارخون بالا یادآور شد: تهیه‌ بانک اطلاعاتی از آنچه انتشارات مختلف با موضوع فشار خون چاپ کرده‌اند و یا ساخت فیلم کوتاه آموزشی برای کنترل فشار خون از سوی دانشگاه علوم‌ پزشکی مجازی می‌تواند از راهکارهای دیگری برای آموزش در این حوزه باشد.

به مناسبت روز جهانی فشارخون، بسیج ملی کنترل فشارخون بالا به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده است و در این راستا و به منظور ارائه‌ راهکارهای مناسب آموزشی، جلسه‌ کارگروه آموزش کمپین کنترل فشار خون در ستاد معاونت آموزشی وزارت بهداشت به ریاست باقر لاریجانی، نایب ریس کمیته‌ ملی بیماری‌های غیر واگیر و نمایندگانی از انجمن‌های غدد، نفرولوژی، قلب و عروق، تغذیه، بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماری‌های غیر واگیر، نورولوژی و اعصاب برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار