دواری: به بهانه جشن، برای خانواده ها خرج تراشی نکنید

تهران (پانا) - دواری، در جلسه معاونین آموزش ابتدایی مناطق 19 گانه تهران با اشاره به شرایط اقتصادی اعلام کرد، برگزاری مراسم های مختلف از جمله جشن، به دور از تحمیل هزینه به اولیا انجام گیرد

کد مطلب: ۹۱۳۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دواری: به بهانه جشن، برای خانواده ها خرج تراشی نکنید

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، جلسه معاونین آموزش ابتدایی مناطق نوزده گانه شهر تهران با حضور دواری، معاون آموزش ابتدایی شهر تهران، رجبی رئیس اداره آموزش ابتدایی و احمدی، رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی در دفتر معاونت آموزش ابتدایی اداره کل برگزار گردید.

دواری در این جلسه ضمن تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رمضان بر ضرورت تدوین برنامه سالانه سال تحصیلی 99-98 تاکید نمود و اظهار داشت : برنامه ها و برش های استانی از دفتر وزارتی ارسال گردیده است که عناوین ابلاغی 72 برنامه می باشد و اعتبارات متناسب با برنامه ها تخصیص داده می شود و پس از تدوین تا 15 خرداد ماه به مناطق ارسال می گردد.

ایشان در ادامه با اشاره به برگزاری همایش هویت ایرانی - اسلامی نوآموزان پیش دبستانی در استان قزوین، بر ارسال آثار منتخب به دبیرخانه تاکید کرد و در ادامه گفت: سیاست اصلی شهر تهران توسعه کمی و کیفی مراکز پیش دبستان و استقرار نظام دوره ای (3-3) در مدارس و کاهش تراکم دانش آموزی به منظور ارائه خدمات آموزشی و پرورشی بهتر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران به ترویج گفتمان سند تحول بنیادین در بین آموزگاران و مدیران مدارس اشاره و اظهار داشت: روح حاکم بر مدرسه نشان دهنده ی اجرای تربیت متوازن است . سند تحول بنیادین باید به نحوی اجرا شود که فضای حاکم بر مدرسه فضای تربیتی و رویکرد مدرسه فرهنگی، تربیتی باشد.

ایشان درادامه به مراقبت در آموزش زبان فارسی به دانش آموزان و نوآموزان دو زبانه تاکید کرد و سپس به مواردی چون ممنوعیت به کار گیری نیروهای آزاد در مدارس دولتی و هم چنین عدم ارائه گواهی نامه دوره پیش دبستانی و غیرقانونی بودن برگزاری آزمون در این دوره اشاره نمود.

دواری در پایان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و رعایت حقوق شهروندی، مدیران مدارس از برگزاری هرگونه مراسم پرهزینه که مستلزم پرداخت وجه از سوی اولیاست اجتناب کنند و تلاش نمایند مراسمی چون جشن یادگیری به دور از خرج تراشی و هزینه های اضافی در فضایی شاد و صمیمی با حضور اولیاء در کلاس های درس دانش آموزان برگزار گردد و از تحمیل هزینه به خانواده ها جدا خودداری شود. دواری تاکید کرد معاونین محترم ضمن شرکت در مراسم مدارس، نظارت کافی بر عملکرد آنها داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار