فلامینگوها مهمان دریاچه ارومیه شدند

ارومیه (پانا) - –رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از افزایش ۱۵ درصدی جمعیت پرندگان در تالابهای آبی استان در پی افزایش میزان بارش و بهبود زیستگاه های پرندگان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۳۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فلامینگوها مهمان دریاچه ارومیه شدند

امید یوسفی با بیان اینکه در پی بارش‌های مناسب بهاره شاهد بهبود زیستگاه‌های آبی و نیز تالاب‌های استان هستیم افزود: با توجه به اینکه زمستان سال گذشته نیز هوا برای حضور پرندگان مهاجر مساعد بود امسال شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی جمعیت پرندگان در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به فصل جوجه آوری پرندگان عنوان کرد: آذربایجان غربی ۳۰ تالاب ملی و بین‌المللی را در خود جای داده است که از این تعداد پنج تالاب در ردیف تالاب‌های بین‌المللی قرار دارند و این تالاب‌ها همه ساله میزان هزاران قطعه پرنده است.

یوسفی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۹۰ گونه پرنده در استان شناسایی شده که فقط ۳۰ درصد آنان مقیم و بقیه مهاجر هستند عنوان کرد: فلامینگو، انواع مرغابی‌ها، پلیکان، تنچه، قو، عروس غاز، غاز خاکستری،، درنای خاکستری، کاکائیصورتی، اردک سرسبز، آنقوت، کرکس، قرقی، عقاب طلایی، کبک معمولی، آوست، کاکائی نقره‌ای و جغد کوچک از پرندگان پارک ملی دریاچه ارومیه و سایر زیستگاه‌های استان هستند.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به حضور فلامینگوها بر فراز دریاچه ارومیه افزود: در سال‌های گذشته با بهبود وضعیت دریاچه ارومیه شاهد حضور فلامینگوها در دریاچه ارومیه بودیم که این تعداد سال گذشته به ۳۵ هزار بال می‌رسید.

یوسفی با اشاره به پیش بینی افزایش ۱۰ تا ۱۲ هزار بال فلامینگوها بر فراز دریاچه ارومیه اضافه کرد: امسال با احیای دریاچه ارومیه تعداد فلامینگوها در این زیستگاه آبی به بیش از ۴۵ هزار بال تخمین زده می‌شود.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: وجود تالاب‌های متعدد در آذربایجان غربی و تنوع زیستی موجود در این تالاب‌ها موجب حضور زیبای انواع پرندگان در استان شده ظرفیت ارزشمندی برای گردشگری به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار