انسداد فضای مجازی غیرممکن است/ برخورد قاطع با جرایم درگیر با روح و روان مردم در فضای مجازی

شیراز (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امنیت ملی و منافع ملی و مصالح ملی و جرایمی که مغایر با قانون بوده و روح و روان مردم مرتبط است را خط قرمز فعالیت در فضای مجازی برشمرد و از قطعیت و جدیت در برخورد با این موارد خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۳۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
انسداد فضای مجازی غیرممکن است/ برخورد قاطع با جرایم درگیر با روح و روان مردم در فضای مجازی

سید احمد احمدی‌زاده در جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی استان فارس با تاکید بر اهمیت کارکرد فضای مجازی در جامعه، به تهدیدها و فرصت‌های این فضا اشاره کرد و افزود: بی تردید امکان انسداد توسعه فضای مجازی وجود ندارد؛ بنابراین باید با آسیب‌شناسی این فضا به دنبال یافتن راهکارهای مناسب در راستای بهره گیری از فرصت‌ها و پتانسیل‌ها و مقابله با تهدیدهای آن باشیم که این موضوع به معنای رهاکردن فضای مجازی نیست.

او ادامه داد: در بسیاری از مواقع انتشار شایعه‌ای نادرست مانع حضور سرمایه‌گذارن و رفتن این سرمایه‌ها به سمت سایر استان ها می‌شود.

او افزود: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری که دوم اسفند 98 برگزار می‌شود همانند دوره‌های پیشین، حضور یکپارچه مردم بسیار حائز اهمیت است و فضای مجازی می تواند به تحقق این امر کمک موثری کند.

به گفته وی، ستاد انتخابات استان فارس از هجدهم اردیبهشت 98 فعالیت خود را در این استان آغاز می کند.

احمدی زاده، همچنین به دیگر کارکردهای مثبت فضای مجازی اشاره و بیان کرد: فضای مجازی باید با ایجاد امید در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، یاری دهنده مسئولان باشد و تا کنون نیز تاثیرات مثبتی در این زمینه داشته است.

او با تاکید بر اینکه انتقاد و تخریب دو امر متفاوت است، به نقش فعالان رسانه‌ای فضای مجازی در توسعه استان اشاره و عنوان کرد: انتقاد بر پایه اطلاعات صحیح و در شرایط مناسب در راستای تقویت پاسخگویی مسئولان و حل مشکلات موثر است اما تخریب‌های نادرست علاوه بر اینکه آرامش جامعه را مخدوش می‌کند مسیر توسعه استان را نیز با چالش مواجه خواهد کرد.

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امنیت ملی و منافع ملی و مصالح ملی و جرایمی که مغایر با قانون بوده و روح و روان مردم مرتبط است خط قرمز فعالیت در فضای مجازی برشمرد و از قطعیت و جدیت در برخورد با این موارد خبر داد.

او با تاکید بر لزوم‌ تقویت هم اندیشی با فعالان عرصه‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، خواهان فعالیت هر چه بیشتر و پویایی شورای اطلاع رسانی استان در این زمینه شد و افزود: بی تردید دلسوزان کشور و نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله فضای مجازی می توانند نقش موثری در رفع مشکلات به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار