توسط معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی صورت گرفت:

بازدید از انبارهای مرکزی کتاب‌رسانی و نظارت بر روند توزیع کتب درسی مدارس استان

مشهد (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی به همراه مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره پشتیبانی و همچنین رئیس اداره امور مالی آموزش و پرورش استان از انبارهای مرکزی کتابرسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی بازدید و بر فرآیند توزیع کتب درسی نظارت نمودند.

کد مطلب: ۹۱۳۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بازدید از انبارهای مرکزی کتاب‌رسانی و نظارت بر روند توزیع کتب درسی مدارس استان

در حاشیه این بازدید علی ابری اول، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان در مورد نحوه ثبت نام و توزیع کتب درسی گفت: در راستای سفارش و توزیع اینترنتی کتاب های درسی، توسعه دولت الکترونیک‌ و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب های درسی، نظارت نظام مند بر فرآیند توزیع مواد آموزش، ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی ۹۹-۹۸دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش و کتاب های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان از طریق سامانه www.irtextbook.ir انجام خواهد شد.

وی افزود: ثبت سفارش گروهی و انفرادی دانش آموزان میان پایه ها از تاریخ 98/01/20 شروع و تا تاریخ 98/03/20 ادامه دارد. همچنین ثبت سفارش گروهی و انفرادی دانش آموزان پایه های ورودی (اول ابتدایی و دهم) از تاریخ 98/04/23 لغایت 98/06/16 انجام خواهد شد.
ابری تصریح کرد: در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی، تغییر مدرسه محل تحصیل، تغییر پایه یا رشته تحصیلی دانش آموز، از تاریخ 98/05/01 لغایت 98/06/16 (تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه) اصلاح سفارش، امکان پذیر می باشد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ضروری است مدیران محترم مدارس از طریق سامانه سناد نسبت به سفارش گروهی دانش آموزان اقدام و از ارجاع موردی دانش آموزان و اولیای آنان به کافی نت برای سفارش انفرادی پرهیز نمایند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان براساس اطلاعات موجود در سامانه سناد انجام می شود، مدیران مدارس می بایست آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی دانش آموزان را در سامانه سناد به روز رسانی نمایند.
ابری عنوان کرد: تاکنون ۲۳ عنوان (۵۶ درصد) به تعداد دو میلیون و 610 هزار و 45 جلد از کتب درسی ابتدایی مربوط به سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از آذرماه ۹۷ وارد انبارهای کتابرسانی استان گردیده و به دلیل کمبود فضای انبار از 98/01/31 براساس آمارهای پیش بینی شده و به طور امانت بین ادارات در حال توزیع می باشد. همچنین با توجه به اطلاع رسانی های مختلف تاکنون سفارش کتاب تعداد 101 هزار و 457 نفر از دانش آموزان استان خراسان رضوی در مقاطع مختلف تحصیلی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزش به ثبت رسیده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به اتمام مهلت ثبت نام میان پایه ها در مورخ 98/03/20، مدیران محترم می بایست هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام دانش آموزان خود اقدام نموده تا حقی از آن ها تضییع نگردد و تحویل کتب درسی به دانش آموزان در سال ۱۳۹۸ فقط منوط به ثبت نام در سامانه مربوطه می باشد.

ابری در پایان گفت: به منظور تامین بخشی از هزینه های خرید کتب درسی دانش آموزان نیازمند، جلوگیری از ترک تحصیل آن ها و تحقق عدالت آموزشی، مبلغ چهار میلیارد ریال در تاریخ 98/02/11 به تعداد سه هزار و 17 آموزشگاه مناطق محروم جهت کمک به 40 هزار دانش آموز (به ازای هر دانش آموز 100 هزار ریال) پرداخت گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار