روزه رفتار حکیمانه در انسان را تقویت می کند

قم (پانا) -آیت الله رمضانی روزه داری را موجب بروز رفتار حکیمانه در انسان خواند.

کد مطلب: ۹۱۳۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
روزه رفتار حکیمانه در انسان را تقویت می کند

آیت الله رضا رمضانی گیلانی رئیس مرکز اسلامی هامبورگ و نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز مقارن نخستین روز ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت زینب (س) پردیسان به ایراد سخن پرداخت.

رمضانی با اشاره به اثرات روزه در ماه مبارک رمضان بر روح و جسم انسان و کم شدن آمار جرم و جنایت در این ماه گفت : انسان باید با روزه گرفتن به حمکت برسد که این حمکت می تواند نسبت به خود و دیگران باشد و نتیجه اش شناخت بهتر خداوند است .

وی راه جلوگیری از جهالت انسان را شناخت خود و جایگاه انسانیت خویش دانست و افزود : انسانی که نسبت به خود نادان باشد نسبت به دیگران نادان تر خواهد بود و شخصی که روزه می گیرد باید این خصلت را از خود دور کند .

در ادامه با بیان روایت از امیر المومنین علی (ع) که می فرمایند : چه بسا روزه داری که از روزه اش جز گرسنگی و تشنگی بهره ای ندارد . "نهج البلاغه، حکمت 145" سخنان خود را تصریح بخشید : در روزه داری نباید فقط به نخوردن و ننوشیدن توجه کنیم زیرا اگر انسان بخواهد به حکمت برسد باید به این نکته توجه کند مقدمه روزه نداشتن خوردن و ننوشیدن است .

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری در وصف ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد : نگوییم رمضان عادت کنیم که بگوییم شهر رمضان زیرا بزرگی این ماه بسیار است و باید در لفظ آن هم توجه کنیم . همچنین راه دیگر رسیدن انسان به حکمت در غرر الحکم، ج 1، ص 417، ح 80 آمده است که امام علی (ع) می فرمایند : روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شکم است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با توجه به مسائل روز و گسترش دین اسلام در جهان یکی از دلایل اصلی مردم به گرایش دین اسلام را رفتار شعیان حضرت علی (ع) اظهار کرد و گفت : امام علی (ع) را امروزه از رفتار شعیان شان می شناسند ، لازم نیست شیعیان در کلاس های فقه و احکام بنشینند تا شیعه واقعی خوانده شوند بلکه افرادی بودند که در این کلاس ها حضور نداشتند اما رفتار شان قابل تحسین بود زیرا آنان به درجه حکمت رسیده بودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار