معاون وزیر آموزش و پرورش: تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب برای جوانان تبیین شود

سمنان (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با بیان این که مبنای تربیت اسلامی، تفکر و تعقل است گفت: مبنای آموزش در مدارس تقویت تفکر و اندیشه ورزی باشد.

کد مطلب: ۹۱۳۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش: تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب برای جوانان تبیین شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم عصر سه شنبه در آئین بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان افزود: در بین دانش آموزان باید قدرت تفکر و تعقل به گونه ای تقویت شود تا فرد خود با قدرت اندیشه در گفتمان ها تصمیم بگیرد.
وی ادامه داد: باید مجال سئوال و انتقاد کردن به دانش آموز داده شود تا در یک روند آموزشی فکورانه قرار بگیرد چرا که بی شک با این روش هدف پرورش فکری و عقلانی محقق می شود.

اولیای دانش آموزان کنکور را می پسندند

معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: نظام آموزشی تست محور و حفظ محور، مهترین مانع تقویت قدرت تفکر و تعقل است اما اکنون اولیای دانش آموزن بدنبال آموزش علم محور، حفظ کردن و کنکور هستند و این دیدگاه باید اصلاح شود.
ذوعلم تصریح کرد: معلمان برای آموزش ارزش های دینی و اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تاکید شده تلاش کنند.
به گفته وی، آزادی مهمترین ارزش انقلاب اسلامی است ولی جوانان از آزادی مصادیق اشتباه می پندارند.
وی یادآور شد: غرب با چینش ویترین آزادی به دنبال منحرف کردن افکار است چرا که حرف از آزادی می زند اما ضد آزادی عمل کرده است.
ذوعلم افزود: نقد در سازمان ها ممنوع تلقی می شود ولی خودسازی در گام دوم انقلاب برای تحقق راهبردها لازم است و باید خودسازی سازمانی مورد توجه قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: دانش آموز عملکرد حاکمیت را در رفتار معلم و اولیای مدرسه می پندارد بر همین اساس معلمان در رفتارهای خود در مدارس هوشیار باشند و در استقرار عدالت بکوشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور گفت: استقرار عدالت در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب برای جوانان تبیین شود

به گفته ذوعلم، عرصه تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب برای جوانان تبیین شود و جوانان بدانند که رکن مهم در بیانیه گام دوم انقلاب خودشان هستند.
وی با اشاره به شعار سال 98 افزود: توانمندی و مهارت برای رونق تولید در جامعه باید تقویت شود.
ذوعلم یادآور شد: برای تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید برای جوانان، ارزش کار، تلاش و عرق ریختن تببین شود تا جوانان برای کار در رشته های فنی افتخار کنند.
وی تصریح کرد: کشور به نیروهای توانمند و معتقد نیاز دارد و ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد ولی می توان با استفاده از ظرفیت خیران برای رفع کمبودها استفاده کرد.
ذوعلم اظهار داشت: از ظرفیت خیران در تجهیز هنرستان ها استفاده شود چرا که تقویت هنرستان ها گام مهم در رونق تولید است.
به گفته وی،تبیین اندیشه شهید مطهری لازمه تبین گام دوم انقلاب است و باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد.
وی بیان کرد: برای تحقق گام دوم انقلاب باید دانش آموزان بر اساس زیرساخت های فکری ناب تربیت شوند و ابزار تحقق این مهم تلاش بیش از پیش معلمان است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور ادامه داد: اندیشه های ناب شهید مطهری برای جوانان تبیین شود و صرف شعاری حرف زدن از شهید مطهری کافی نیست چرا که شهید مطهری پاسدار واقعی مرزهای اعتقادی و نگرشی بوده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور به منظور شرکت در آیین گرامیداشت مقام معلم به استان سمنان سفر کرد.
استان سمنان یک هزار و 100 آموزشگاه با ظرفیت پنج هزار و 326 کلاس درس دارد و 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم در آن فعال هستند.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار