وزیر بهداشت: وضع تولید دارو در کشور مطلوب است

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت اکنون وضع تولید دارو در کشور مطلوب است و کمبودوجود ندارد و امید است که بتوان این شرایط را ادامه داد.

کد مطلب: ۹۱۳۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: وضع تولید دارو در کشور مطلوب است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، سعید نمکی در حاشیه مراسم رونمایی از 4 داروی ضد سرطان و ضد دیابت و در جمع خبرنگاران، گفت: داروهایی که امروز به عنوان ماده اولیه در حوزه سرطان و دیابت تولید شده‌اند، در دو شرکت باران و البرز فارمد انجام شد و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این تولید مشارکت داشته است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تولید این داروها به شکل قابل توجهی ارزبری را در واردات مواد اولیه داروهای ضد سرطان و ضد دیابت کاهش می‌دهد، افزود: امیدواریم که ما هم در حوزه سیاست حمایت از تولید داخل در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال حمایت از تولید داخل نامگذاری کردند، بتوانیم گام‌های موثرتری را با حمایت و میدان‌داری بخش خصوصی در این زمینه برداریم.

نمکی درباره تولید انبوه این داروها تصریح کرد: داروهایی که امروز تولید شده، در حد تولید صنعتی بوده و قطعا هم در تولید انبوه داروهای خاص قابل استفاده است.

وزیر بهداشت درباره نحوه حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارو نیز گفت: بزرگترین حمایت ما این است که جلوی واردات داروهای مشابه داخلی را بگیریم. در عین حال، نظام بانکی، اقتصادی و اجرایی کشور هم باید با تولیدکنندگان داخلی همراه ‌تر شوند تا بنیه بیشتری را در تولید ملی داشته باشیم.

نمکی درباره تغییر قیمت ارز دارو گفت: فعالان اقتصادی دارو معتقدند که به دلیل بنیه اقتصادی پایین صنعت دارو، فعلا ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها راهگشای این عرصه است و اگر قیمت ارز را بالاتر ببریم به دلیل سرمایه در گردش بیشتری که صنعت نیاز دارد، دچار مشکل می‌شویم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بنابراین ابتدا باید بتوانیم سرمایه در گردش صنعت دارو را تقویت کرده و سپس درباره تغییر نرخ ارز تصمیم‌گیری کنیم.

نمکی درباره وضع تولید دارو در کشور نیز اظهار کرد: اکنون وضع تولید دارو در کشور مطلوب است و کمبودی نداریم. البته مشکلاتی وجود دارد که تلاش می‌کنیم آنها را مدیریت کنیم تا به ویژه صنعت داخلی دارو دچار مشکل نشود. در حوزه داروهای وارداتی هم فعلا کمبود قابل توجهی نداریم و امیدواریم بتوانیم این شرایط را ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار