رییس سازمان بسیج سازندگی استان: 450 گروه جهادی شناسنامه دار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

تبریز (پانا) - رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی گفت: 450 گروه جهادی شناسنامه دار در استان فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۹۱۳۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان بسیج سازندگی استان: 450 گروه جهادی شناسنامه دار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

سرهنگ محمد اسکندری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز صدور فرمان مقام رهبری مبنی بر ایجاد بسیج سازندگی در سال 1379، بیان کرد: غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد روحیه جهادی در نوجوانان و جوانان، خدمات رسانی در نقاط محرم و شناسایی عرصه اقتصادی در زمینه اشتغالزایی از اولویت های طرح های بسیج سازندگی هستند.

وی ادامه داد: زودبازده، فراگیر و گسترده بودن و عدم پیچیدگی تخصصی، عمومی و عام المنفعه از ویژگی های طرح های بسیج سازندگی هستند و اثرات اجتماعی چون تقویت روحیه مشارکت و روحیه اعتماد به نفس در جوانان را به دنبال دارند.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با بیان این که بسیج سازندگی در تلاش است مساجد را به کانون خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم تبدیل کند، ادامه داد: درحال حاضر 450 گروه جهادی شناسنامه دار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و در صدد هستیم 2 هزار پایگاه جهادی محله محور نیز ایجاد کنیم.

اسکندری افزود:سال گذشته 267 تیم مجهز پزشکی و درمانی در قالب گروه های جهادی به مناطق محروم آذربایجان شرقی اعزام شدند و خدمات رایگان پزشکی به محرومان جامعه ارایه کردند.

وی گفت: سال گذشته تعداد 319 واحد کوچک اقتصادی با تسهیلات ارزان قیمت به میزان 32 میلیارد و 642 میلیون ریال ایجاد شد که برای 510 نفر اشتغالزایی شد.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از ساخت یکهزار و 800 واحد مسکن خبر داد و گفت: یکهزار واحد از این مسکن ها طی تفاهم نامه با کمیته امداد، 500 واحد طی تفاهم نامه با بهزیستی و 300 واحد مسکن روستایی طی تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب در سال 98 ساخته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار