معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:

اقدامات پیشگیرانه از جرائم انتخاباتی در کرمان کلید خورد

کرمان(پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت:باتوجه به پیش رو بودن دو انتخاب در اسفند ماه سال جاری ، جلسات شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سراسر حوزه های قضائی استان کرمان تشکیل می شوند.

کد مطلب: ۹۱۳۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات پیشگیرانه از جرائم انتخاباتی در کرمان کلید خورد

محمد باقر اسلامی در نشست مشترک روساء و دادستان های سراسر استان کرمان اظهار داشت: در شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی کلیه اقدامات و فعالیت های انتخاباتی مورد پایش و رصد مداوم ومستمر قرار خواهد گرفت و تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ خواهد شد.

این مقام قضائی تصریح کرد:یکی از اقدامات دادگستری استان کرمان تعیین شعب ویژه ای در دادسرا ها و دادگاه ها به منظور رسیدگی فوری به پرونده های احتمالی ارجاعی انتخاباتی خواهد بود.

وی بر هماهنگی و تعامل مداوم با هیأت‎های اجرایی و نظارت بر انتخابات و سایر دستگاه ها و نهادهای مسئول تاکید کرد و افزود:یکی دیگر از وظایف این شورا توجیه، هشدار، انذار متخلفین و مجرمین جرایم خفیف در زمینه ضرورت رعایت دقیق قوانین و مقررات مربوط خواهد بود

اسلامی خاطرنشان ساخت:در راستای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی،پایش و رصد تهیه محتوا و متون آموزشی و اطلاع‌رسانی، تشریح و توضیح مفاد قانون، انواع جرایم و مجازات‌های قانونی‌و انجام هماهنگی‌های لازم جهت پخش و انتشار آن‌ها از طریق رسانه‌های گروهی صورت خواهد پذیرفت.

وی بر مشارکت حداکثری و ارتقاء امنیت و سالم سازی فضای انتخابات نیز تاکید کردو گفت: توجیه و ارشاد تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها، ستادهای تبلیغاتی، اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف همسوسازی، بازدارندگی، ترویج قانونمداری، پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی از دیگر وظایف این شورا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار