سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پانا

اسماعیلی: از تاخیر در تصویب لوایح قضایی گلایه داریم

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه درباره تاخیر درتصویب برخی لوایح قضایی در مجلس شورای اسلامی گفته است که از مجلس انتظار می‌رود که تصویب لوایح قوه قضاییه را در اولویت قرار دهند.

کد مطلب: ۹۱۳۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: از تاخیر در تصویب لوایح قضایی گلایه داریم

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه سال‌هاست که یکسری لوایح قضایی در مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف معطل مانده (همچون لایحه تجارت) آیا قوه قضاییه بنا ندارد درباره این لوایح ورود کند،گفت: درباره لوایح مورد نیاز قوه قضاییه با انجام کار مطالعاتی لازم، لوایح را تهیه و تدوین کرده و از طریق دولت به مجلس ارسال کرده است.
وی افزود: متاسفانه در فرایند بررسی و تصویب لوایح در مجلس به دلایل مختلف با تاخیر مواجه شده است. ما هم در زمینه تاخیر گلایه‌ داریم و انتظار داریم تسریع در تصویب لوایح قوه قضاییه در اولویت قرار بگیرد. در دوره جدید با جلسه‌ای که بین ریاست قوه قضاییه و نمایندگان کمیسیون قضایی مجلس برگزار شده است تسریع در تصویب لوایح در دستور کار قرار گرفته است.
اسماعیلی تاکید کرد: در جلسات اخیر کمیسیون قضایی مجلس با عنایت به متن ابلاغیه رهبری که از آن استناد می‌شود که دولت و مجلس به قوه قضاییه کمک کنند، امید است که هر چه سریعتر لوایح قضایی به تصویب برسد. البته در کنار قوانین، آیین‌نامه‌هایی مورد نیاز بوده است که در دوره جدید ۶ آیین‌نامه به تصویب رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار