با "چلچراغ" به راه های نرفته موفقیت سفر کنید

اصفهان (پانا) - سلسله نشست‌های چهل‌چراغ با موضوع «راه‌های نرفته موفقیت» همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۳۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
با "چلچراغ" به راه های نرفته موفقیت سفر کنید

مسئول امور مرکز تخصصی خانواده با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال هشتمین سال برگزاری نشست‌های چهل‌چراغ در ماه‌‌های رمضان را پشت سر می‌گذاریم. تلاش کردیم در ماه مبارک رمضان با حضور دکتر محمدرضا عابدی و همراهی مجموعه مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان موضوعات حوزه ارتباطات اجتماعی و روانشناسی به صورت دقیق‌تر برای شهروندان مطرح و از فرصت رشددهنده ماه رمضان استفاده کنیم تا به مسائلی که مردم، خانواده‌ها و جامعه با آنها روبه‌رو هستند، بپردازیم.
سیدمحمد سجادزاده افزود: پیرو موضوعاتی که در سال‌های گذشته در نشست‌های چهل‌چراغ مطرح شد، امسال به موضوع موفقیت می‌پردازیم، اما قرار است از زاویه دیگری که کمتر به آن پرداخته شده به این موضوع نگاه کنیم و آن هم، راه‌های نرفته‌ای بوده که برای رسیدن به موفقیت کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
او در پاسخ به اینکه در نشست‌های چهل‌چراغ رمضان 98 قرار است به موفقیت در کدام حوزه‌ها پرداخته شود، گفت: در این نشست‌ها ابتدا راه‌های درست و راه‌های نادرستی که برای رسیدن به موفقیت ذکر می‌شود را می‌شناسیم. کتاب‌های زیادی درباره موفقیت نوشته شده اما ضرورت دارد که مورد بررسی قرار گیرد تا بدانیم کدام‌یک از راهکارهای ارائه‌شده در آنها درست و کدام نادرست است، چون راه‌کارهای نادرست ذهن مخاطب را با موضوعات عامه‌پسند درگیر می‌کند و ریشه واقعی ندارد. این راه‌کارهای نادرست موفقیت شاید در نگاه اول موثر باشند، اما می‌توانند به زندگی افراد و خانواده‌ها آسیب برسانند.
مسئول مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: برای مثال درباره موفقیت بیشتر به اصل سرعت توجه می‌شود، در صورتی که سرعت یکی از دست‌اندازهای جدی بر سر راه موفقیت است چون موفقیت زمانی واقعی است که با رشدی که اتفاقاً با آهستگی و آرام‌آرام رخ می‌دهد، همراه باشد. این روند آهسته است، اما با پیوستگی و شیب ملایم همراه است. شاید عناوینی مثل "مدیر یک دقیقه‌ای"، "مادر یک دقیقه‌ای" و "در یک دقیقه موفق شویم" را زیاد شنیده باشیم اما اینها راه‌های غیرواقعی موفقیت است. در 13 نشست چهل‌چراغ رمضان 98 به شناخت، تمایز و تبیین راه‌های درست و نادرست موفقیت می‌پردازیم و 20 راه واقعی و 20 راه غیرواقعی موفقیت را خواهیم شناخت.
سجادزاده اضافه کرد: به موازات این بحث، به 10 بُعد از ابعاد موفقیت از جمله موفقیت در روابط همسران، موفقیت در تحصیل و شغل، موفقیت در تربیت فرزندان و موفقیت در موضوعات معنوی خواهیم پرداخت تا بتوانیم با جزئیات و نه در حد کلیات به این موضوع ورود کنیم.
او با بیان اینکه موفقیت دغدغه مشترک تمام انسان‌ها است، افزود: اما راه‌های رسیدن به موفقیت بسیار مهم است و باید راه‌های واقعی را از راه‌های کاذب و موفقیت مقطعی را از موفقیت پایدار و موفقیت کامل را از موفقیتی که تنها یک بُعد از ابعاد وجودی ما را رشد می‌دهد، تشخیص دهیم و این سوالات در سلسله ‌نشست‌های چهل‌چراغ پاسخ داده می‌شود.
مسئول مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سلسله ‌نشست‌های چهل‌چراغ از 16 تا 30 اردیبهشت ماه هر روز به جز روزهای جمعه از ساعت 13 تا 16 در تالار ادب واقع در خیابان باغ گلدسته، بلوار هشت‌بهشت برگزار می‌شود.
سجادزاده درباره سخنرانان این سلسله نشست‌ها گفت: دکتر محمدرضا عابدی عضو هیئت‌علمی و رییس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان و از اساتید مطرح حوزه خانواده و چهره‌های شاخص روانشناسی در سطح استان و کشور و دکتر راضیه ایزدی نیز عضو هیئت‌علمی دانشگاه صفاهان و دانش‌آموخته دکترای مشاوره و از شاگردان مبرز دکتر عابدی است که در نشست‌های چهل‌چراغ در سه سال گذشته ما را همراهی می‌کند.
او درباره دیگر بخش‌های نشست‌های چهل‌چراغ رمضان 98 اظهار داشت: همواره تلاش کردیم نشست‌های پاتوق خانواده و چهل‌چراغ ترکیبی از شادی، نشاط و آموزش باشد و تنها به سخنرانی اکتفا نکنیم و این نشست‌ها جنبه تفریحی آموزشی دارد. با توجه به روزه‌دار بودن مخاطبان و مدت زمان برگزاری برنامه و برای جلوگیری از خستگی مخاطب، تلاش کردیم موضوعات را به درستی انتخاب کنیم و فضای برنامه نیز پرنشاط باشد و خوشبختانه هر سال شاهد افزایش حضور و همراهی شهروندان در این نشست‌ها بوده‌ایم و مخاطبان احساس خستگی نکرده‌‌اند. امسال علاوه بر آیتم‌های نمایشی و تفریحی، لیگ بازی‌های هوشی و ذهنی را در طول برنامه برگزار می‌کنیم که به برترین‌ها جایزه ویژه اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار