آغاز اجرای طرح ملی داناب در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل از آغاز اجرای طرح ملی داناب در ۱۶۰ مدرسه اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۳۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح ملی داناب در اردبیل

جواد فرخی گفت: به همت جهاددانشگاهی استان و با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش استان، اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) آغاز شد.

او با بیان اینکه این نهاد پل ارتباطی صنعت و دانشگاه است، افزود: در راستای قرارداد همکاری منعقد شده با شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل، جهاددانشگاهی تمام توان و امکانات خود را برای اجرای طرح داناب در سطح استان به کار خواهد گرفت.

مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان با اشاره به اینکه هدف این طرح آموزش نظامند و برنامه‌ریزی برای دانش آموزان در راستای حل چالش‌هایی مانند درک ارزش‌های ذاتی و اقتصادی آب است، اظهار کرد: جامعه هدف این طرح، دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور هستند که مسئولیت صیانت از آب و کمک به پیشبرد این امر را در جامعه بر عهده دارند و با اجرای این طرح دانش آموزان و معلمان می‌توانند با احیا و ساماندهی منابع زیرزمینی آشنا و فرهنگ چگونگی مصرف آب را آموزش دیده و به عنوان ناجی در جامعه عمل کنند.

فرخی گفت: طراحی، تدوین و چاپ اقلام انگیزشی، آموزشی و فرهنگی برای دانش‌آموزان، تهیه جزوه آموزشی ویژه معلمان رابط، برگزاری مسابقه، حضور در جمع دانش‌آموزان و معلمان با هدف آگاه‌سازی از ضرورت مصرف بهینه آب و ارائه راهکار‌های لازم برای صرفه‌جویی در مصرف آب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای معلمان، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها برای انتقال مدل‌های مناسب مصرف آب به جامعه و فرهنگسازی از برنامه‌های مدنظر در این طرح است.

اوبا اشاره به اینکه انجام ماموریت‌های مهم علمی و آموزشی، اعتماد مسئولان دستگاه‌های اجرایی را به دنبال داشته است، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اهداف تعیین شده، جهاددانشگاهی اردبیل با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تجاری‌سازی فناوری به دنبال انجام هرگونه طرح تحقیقاتی و رفع مشکلات پیش‌روی استان است که به یقین در مسیر توسعه استان تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش اردبیل نیزبا بیان اینکه دانش آموزان منابع اصلی کشور برای فرهنگ‌سازی هستند، افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد دانش‌بنیان، شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش استان تمام همت و تلاش خود را برای اجرای طرح داناب که ترکیبی از دانش‌آموز و آب است به کار خواهند بست.

فردین عزیزی با بیان اینکه صرفه‌جویی باید در کنار سایر دروس به دانش آموزان ارائه شود، تصریح کرد:منابع آبی به عنوان یک سرمایه‌ ملی تنها متعلق به نسل فعلی نیست و نسل‌های آینده نیز به آن احتیاج دارند.

او با بیان اینکه بسیاری از منابع آبی کشور به سبب نا آگاهی و سوء مصرف هدر می‌رود، خاطرنشان کرد: آب مبنای شروع زندگی است و تنها شرکت آب منطقه ای مسئول مدیریت آن نیست، بلکه همه در قبال اجرای بهینه طرح داناب و حفاظت از منابع آبی مسئول هستیم و تنها با استفاده درست و صرفه جویی در مصرف آب می توانیم منابع آب را مدیریت کنیم.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش استان یادآور شد: طرح داناب در 100 مدرسه مقطع متوسطه اول سطح استان و ۶۰ مدرسه مقطع متوسطه دوم شهرستان اردبیل اجرا خواهد شد و اداره کل آموزش و پرورش استان نهایت همکاری خود را با جهاددانشگاهی در اجرای آن خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار