اعزام کاروان های سلامت در دو روستای صندل آباد واحمد آباد به مناسبت هفته هلال احمر

بجنورد (پانا) -مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از اعزام دو کاروان خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر به دو روستای صندل آباد و احمد آباد خبرداد.

کد مطلب: ۹۱۳۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اعزام کاروان های سلامت در دو روستای صندل آباد واحمد آباد به مناسبت هفته  هلال احمر

محسن نجات در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته هلال احمر، از اعزام کاروان سلامت به مناطق آسیب پذیر شهر بجنورد همزمان با هفته هلال احمر خبر داد. با اشاره به اینکه کاروان خدمات داوطلبانه در روز چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه سال جاری به دو روستای صندل آباد و احمد آباد اعزام می شوند، اضافه کرد: در این کاروان 12 پزشک عمومی و متخصص به صورت افتخاری حضور دارند و در این روستاها خدمات رایگانی را به مراجعه کنندگان ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه 100 نفر از بیماران دیابتی در این روز توسط پزشکان معاینه می شوند، ادامه داد: ویزیت 300 نفر از بیمارانی که فشار خون دارند، ارائه خدمات دندانپزشکی، بینایی سنجی وارائه خدمات به زنان باردار ،استقرار داروخانه در آن منطقه و... از جمله خدماتی است که توسط کاروان ها به مردم آن منطقه ارائه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی درباره بیمه امدادگران این جمعیت اظهار داشت: این امر در سطح ملی در حال پیگیری است و تلاش می شود تا امداد گران از مزایای بیمه ای بهره مند شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر در رابطه با طرح های نوروزی، اظهار کرد: به مدت 22 روز به طور کامل به مسافران نوروزی خدمات رسانی شده و به بیش از پنج هزار حادثه دیده کمک رسانی شده است.

نجات ادامه داد: در ایام نوروزی 71 مصدوم در این استان توسط جمعیت هلال احمر منتقل شده اند.

به گفته وی در طرح نوروزی به 27 هزار و 538 نفر خدمات ارائه شده است که 800 نفر از جوانان و امدادگران این خدمات را ارائه کرده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به حادثه سیلاب جاری شده در این استان طی 40 روز گذشته اظهار کرد: از هیچ استان معینی نیرو به خراسان شمالی اعزام نشده است و تمام فعالیت ها توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان انجام شد.

وی افزود: طی مدت مذکور به سه هزار و 413 نفر کمک رسانی شده و 580 تخته چادر،200 تخته پتو، سه هزار قوطی کنسرو و هشت تن پلاستیک در مناطق سیل زده توزیع شد.

نجات با تاکید بر این موضوع که عدم بازگشت چادرهای هلال احمر از مشکلات این نهاد است، تصریح کرد: در زلزله سال 96 تنها 40 درصد از چادرها بازگشت داشتند و قیمت هر کدام از چادر ها بیش از یک میلیون تومان است که متاسفانه بخش زیادی از این چادر ها بازگشت ندارند.

وی در رابطه با کمک های مردمی در حادثه سیل، بیان کرد: 450 میلیون تومان کمک های غیرنقدی و 250 میلیون تومان کمک های نقدی به مناطق سیل زده انجام شده است.
در خراسان شمالی، 700 امدادگر فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار