ایجاد فضای سالم در جامعه؛ کمکی به حفظ سلامت اجتماعی

مشهد(پانا)- رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پروش خراسان رضوی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: جشنواره نوجوان سالم هر ساله برای جلوگیری از خشونت و استفاده از مواد مخدر و پیشگیری از استعمال دخانیات در حال اجراست که با ایجاد یک فضای سالم در جامعه به حفظ سلامت اجتماعی کمک می کند

کد مطلب: ۹۱۳۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد فضای سالم در جامعه؛  کمکی  به حفظ سلامت اجتماعی

مژگان ساعدی رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: من در ابتدا از شما تشکر میکنم و براتون آرزو موفقیت دارم.

وی ادامه داد: جشنواره نوجوان سالم یکی از برنامه های فرهنگی ترویجی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ترویج زندگی سالم و پیشگیری از خشونت و مواد مخدر و استعمال دخانیات است که در واقع در آذر ماه امسال با تاخیر انجام شد اما در واقع این برنامه هر ساله در مهر و آبان برگزار می شود .

ساعدی افزود: پس از ابلاغ دستور العمل در بهمن ماه آثار جمع آوری و پس از آن در اسفند ماه داوری می شوند.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: آنچه مد نظر ماست این است که در کنار آموزش ها و در واقع ارائه الگو های مناسب در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان خود یک برنامه فرهنگی و ترویجی مثل برگزاری نمایشگاه ها و تولید محتوا داشته باشیم.

ساعدی اعلام کرد: جشنواره نوجوان سالم یکی از اقداماتی است که علاوه بر ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان چون خود آنها تولید کننده اثر هستند و این مورد بسیار تاثیر گذار است باعث می شود که مشارکت عمومی را در زمینه ترویج شیوه های زندگی سالم جلب کرده و در نهایت در سطح جامعه برای دانش آموزان و مخصوصا نوجوانان شیوه های صحیح زندگی سالم را ارائه دهد.

وی افزود: شرکت کنندگان این جشنواره در زمینه های عکس، فیلم، تاتر، شعر، نقاشی، انشا، مقاله نویسی، تولید محتوا، الگوهای برتر تدریس، ایده پردازی و .... تولید اثر دارند.

ساعدی ادامه داد: این مسابقات در سه سطح دانش آموزان، اولیا و همکاران برگزار می شود و معمولا یک بار در سطح مدارس آثار داوری می شوند و بعد در سطوح شهرستان، ناحیه، منطقه و بعد در سطح استانی و در نهایت در سطح کشور از نتیجه این آثار هم سالانه پوستر هایی تهیه می شوند. در واقع امسال هشتمین دوره از جشنواره نوجوان سالم به اجرا رسید .

وی اذعان کرد: در مورد آثار هم لازم به ذکر است که این جشنواره آثاروضعی و فعلی زیادی دارد و همه فعالیت های این زمینه در پیشگیری از رفتار های پرخطر موثر خواهند بود و در آینده ای نه چندان دور در زندگی دانش آموزان ما به عنوان یک شهروند و یک عضو خانواده پررنگ تر به نظر خواهد رسید.

ساعدی در انتها گفت: من فقط امیدوارم دانش آموزان ما و تمام اولیا و همکاران ما بتوانند ابتدا به ساکن با افزایش سطح دانش و آگاهی های خود در مورد اینکه رفتار های پرخطر چه رفتارهایی هستند و اینکه چگونه میتوانیم از انجام آنها بپرهیزیم و سپس در زمینه ایجاد یک فضای سالم در فضای مدارس، خانه و خانواده قدم بردارند تا در نهایت نتیجه این سلامت در زندگی همه افراد جامعه جاری و ساری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار