خدمات ارزنده نیروی انتظامی برای تامین امنیت در خور تحسین است

قم (پانا) - امام جمعه موقت شهر قم ، گفت: خدمات ارزنده ای که نیروی انتظامی برای تامین امنیت در ابعاد مختلف انجام می دهد در خور تحسین و تقدیر است و ما به سهم خود تشکر می کنیم.

کد مطلب: ۹۱۳۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
خدمات ارزنده نیروی انتظامی برای تامین امنیت در خور تحسین است

آیت الله "علیرضا اعرافی" در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، اظهار داشت: نیروی انتظامی با شرح وظایف و ماموریت های متنوع و گسترده ای که دارد یکی از سازمان هایی است که کار در آن واقعا سخت، حساس، پیچیده، چند ضلعی و بسیار سنگین است و این سنگینی وظایف، کارکنان را با سختی های زیادی مواجهه می کند بنابراین بایستی همه کمک کنند تا نیروی انتظامی بتواند به مجموع وظایف و ماموریت های خود قیام کند.
این مقام مسئول افزود: خدمات ارزنده ای که نیروی انتظامی برای تامین امنیت در ابعاد مختلف انجام می دهد در خور تحسین و تقدیر است و ما به سهم خود تشکر می کنیم.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: جایگاه استان قم به گونه ای است که خاستگاه انقلاب اسلامی است و در ایران و کل جهان تاثیرگذار بوده و به همین دلیل نیز انتظارت از قم بیشتر است و قطعاً سرمایه گذاری برای تخریب قم نیز در سطح بسیار بالایی وجود دارد .
وی ادامه داد: اصل کار نیروی انتظامی خیلی متنوع، متکثر، سنگین و پیچیده است و این فعالیت ها در قم به دلایلی که پیش تر گفته شد از اهمیت بیشتری برخوردار است.
آیت الله اعرافی اضافه کرد: تحقیق و پژوهش لازمه توفیق در انجام هر کاری است، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در اولین بند از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به این معنا از جمله تحقیقات بنیادی اشاره فرموده اند، اگر تصمیم های سازمانی ما بر مبنای تحقیق و پژوهش های مستمر مبتنی شود، کارآمدی ما بیشتر خواهد شد بنابراین مطالعه و تحقیق جایگاه بسیار مهمی دارد که اگر ابعاد مسائل سنجیده شود همه فعالیت ها نتیجه بخش خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت تعامل میان دستگاهی و میان بخشی، گفت: بایستی در همه دستگاه ها، نگاه هم افزایی، همدلی، همزبانی و هم پوشانی تقویت و روح تعاملی در بین دستگاه ها ملموس و مشهود باشد، این هم افزایی ها می تواند کارهای بزرگی را رقم بزند، نیروی انتظامی به تعامل همه بخش ها و دستگاه ها نیاز دارد.
امام جمعه موقت شهر قم افزایش طلاق در جامعه را به عنوان نمونه ای یاد کرد که پیشگیری از آن وقتی محقق می شود که دستگاه قضائی، نیروی انتظامی، بهزیستی و دیگر نهادهای دخیل، با هم باشند آن وقت می شود به کاهش آسیب های اجتماعی به دلیل هم افزایی موجود امیدوار بود.
وی ادامه داد: قسمتی از جرم از لجاجت برمی خیزد، مجرمان لجوج و متمرد معدود هستند اما قسم دیگر اینکه متمرد نیستند ولی ضعف در آگاهی و آموزش دارند که بایستی با توجیه و اطلاع رسانی آگاه شان کرد تا از ارتکاب جرایم پرهیز کنند.
آیت الله اعرافی تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند عموم مردم را برای اینکه مبتلا به جرم نشوند، توجیه، آموزش و آگاه کنند، پلیس نیز بایستی آگاهی بخشی و توجیه افراد را در دستور کار قرار دهد، البته آگاه سازی از زبان پلیس اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
وی رشد، بالندگی و اعتلای سازمانی هر دستگاهی را نیروی انسانی آن دستگاه دانست و گفت: این مهم در دستگاه های امنیتی و انتظامی از اهمیت و حساسیت دوچندانی برخوردار است که بایستی به طور روزمره و مستمر برای تربیت و تعالی روحی و اخلاقی کارکنان اهتمام شود.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: سرعت عمل و حضور سریع و به موقع پلیس در حوادث و وقایع موجب آرامش و احساس امنیت در جامعه می شود، اشراف فیزیکی و اطلاعاتی پلیس و استفاده از ابزارها و تکنیک های مناسب در مبارزه و مقابله با انواع جرایم، حس امنیت را به جامعه القا و عرصه را برای آحاد جامعه امن تر خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه فضای مجازی یک فضای خوبی برای انجام کارهای خوب است ولی در عین حال مثل تمام ابزارهای خوب در معرض سوء استفاده نیز قرار گرفته است، حجم افزایش ارتکاب جرایم در فضای مجازی خیلی تکان دهنده است، دستگاه قضائی انگیزه لازم برای برخورد دارد، دستگاه های دیگر نیز بایستی درسطح کلان کشور تدبیر کنند، البته منفعت جامعه این است که منافع همه تامین شود اما در هر صورت بایستی از آسیب هایی که نسل جوان را هدف گرفته غافل نشد و مراقبت و محافظت کافی را به عمل آورد.
آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط به یکدیگر کمک کنند تا فرهنگ رانندگی در کشور ارتقاء پیدا کند گرچه بایستی زیرساخت ها نیز برای روان بودن ترافیک فراهم شود، اصلاح هندسی معابر، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و بهبود کیفیت معابر درون و برون شهری مسائلی است که باید شهرداری همراهی کند.
امام جمعه موقت شهر قم در پایان سخنانش از حضور و شرکت کارکنان فرماندهی انتظامی استان در نمازهای دشمن شکن جمعه و تامین امنیت مراسم ملی، انقلابی و دینی و همچنین تامین امنیت مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار