کسب رتبه نخست مسابقات آزمایشگاهی جنوب فارس توسط دانش‌آموزان خُنج

خنج (پانا ) - هفدهمین دوره مسابقات آزمایشگاهی مرحله قطبی در پژوهشسرای شهدای فرهنگی شهرستان گِراش با شرکت ۳۰ گروه از دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم از ۱۵ منطقه استان برگزار شد و دانش‌آموزان شهرستان خُنج موفق به کسب رتبه نخست این دوره از مسابقات شد.

کد مطلب: ۹۱۲۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه نخست مسابقات آزمایشگاهی جنوب فارس توسط دانش‌آموزان خُنج

خنج (پانا ) - دانش‌آموزان مدرسه شبانه‌روزی دبیرستان تربیت شهرستان خُنج، خانم‌ها " مریم منفرد و نعیمه خرم از پایه دهم تجربی و ساجده نصیری ، فاطمه جمشیدی از پایه یازدهم تجربی موفق به کسب رتبه اول مسابقات آزمایشگاهی قطب جنوب شدند و به مرحله استانی راه یافتند.

معاون آموزشی آموزش وپرورش شهرستان خُنج بیان کرد : فعالیت های آزمایشگاهی از ارکان آموزش محسوب می شود و این فعالیت‌ها زمینه رشد دانش و مهارت دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

غلامعباس بادپا ادامه داد: این نوع فعالیت‌های علمی در تثبیت یادگیری، افزایش ماندگاری مفاهیم آموخته شده و نیز کسب مهارت نقش به سزایی دارد که این فعالیت ها در زندگی روزمره هم مورد استفاده قرار می گیرد و زمینه خلاقیت را فراهم می آورد.

او افزود : هدف این مسابقات ایجاد زمینه برای رشد توانمندی‌های دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه برای مطالعه، تحقیق و پژوهش در دانش‌آموزان و تقویت پایه علمی آن‌ها و ایجاد اعتمادبه نفس در آنها است.

اسماعیل ولی‌زاده کارشناس آموزش متوسطه نظری وکاردانش شهرستان نیز بیان کرد: این مسابقات بین تیم‌های دو نفره اجرا شد تا دانش‌آموزان در کنار فعالیت‌های پژوهشی، کار گروهی و فعالیت‌های تیمی را تجربه کنند.

ولی زاده عنوان کرد : محور اصلی این مسابقه محتوای کتاب درسی آزمایشات فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و زمین شناسی است تا دانش‌آموزان آمادگی بیشتری برای شرکت در مسابقات آزمایشگاهی استان را کسب کنند.

خبرنگار : سمیرا ابونجمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار