مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

کیفیت‌بخشی به مدارس غیر دولتی امری ضروری است

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در همایش تجلیل از ﻣﺆسسان مدارس غیر دولتی استان بر نقش این مدارس در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: کیفیت‌بخشی به مدارس غیر دولتی امری ضروری است.

کد مطلب: ۹۱۲۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی به مدارس غیر دولتی امری ضروری است

مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در همایش تجلیل از ﻣﺆسسان مدارس غیر دولتی استان که در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ناحیه یک برگزار شد، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، بر نقش مدارس غیر دولتی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: کیفیت‌بخشی به مدارس غیر دولتی امری ضروری است.

وی ادامه داد: آموزه‌های دینی و ادبی ما به علم و دانش و جایگاه معلم توجه ویژه‌ای دارند و عزت و اعتباری که آموزش و پرورش دارد باعث شده همه به این مجموعه‌ی بزرگ احترام بگذارند. همچنین باید بدانیم که دیگران احترام را از آموزش و پرورش یاد می‌گیرند و تکریم معلم را به جا می‌آورند.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروزه آموزش و پرورش در صدر قرار دارد و اقدامات ما در کنترل بحران سیل، گواه روشنی بر این ادعاست. بنابراین علی‌رغم مشکلات و معضلاتی که وجود دارد باید برای ایجاد مدارس غیر دولتی اقدام کنیم تا در کنار امر تعلیم و تربیت به اشتغال‌زایی و رفع بیکاری کمک کرده باشیم.

یزدان‌پناه با اشاره به آیات قرآن و روایات دینی خاطرنشان ساخت: اگر در جایی به کسی نیکی کنیم، خداوند ده‌ها برابر به ما پاداش می‌دهد؛ پس باید حسادت‌ها و خساست‌ها را کنار بگذاریم و به همدیگر کمک کنیم. همه می‌توانند برای ایجاد مدارس غیر دولتی اقدام کنند و ما نیز موظف هستیم شرایط را برای آنان فراهم کنیم به شرطی که همت و پشتکار داشته باشند.

وی در خصوص کیفیت‌بخشی به مدارس غیر دولتی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های بالای معلمان برتر استان برای کیفیت‌بخشی به تعلیم و تربیت در مدارس غیر دولتی بهره بگیریم و مدارس خود را برند کنیم؛ زیرا مدرسه با معلم کارآمد، دانا و توانا می‌تواند پیشرفت کند؛ پس باید در حوزه‌ی مدارس غیر دولتی به دنبال برندسازی باشیم و با ارائه‌ی خدمات متنوع به گونه‌ای عمل کنیم که تفاوت را همگان احساس کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مدارس غیر دولتی در نهاد تعلیم و تربیت جایگاه و ارزش والایی دارند، گفت: مدارس غیر دولتی برای ما ارزشمند و در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بسیار اثرگذار هستند. همچنین راه‌های درآمدزایی مدارس زیاد است، فقط باید مدیر با درایت خود این راه‌ها را کشف کند و از آن‌ها به درستی استفاده نماید.

در بخش دیگری از این مراسم، روح‌الله اعظمی، رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تبریک هفته معلم، از زحمات ﻣﺆسسان مدارس غیر دولتی تقدیر کرد و افزود: شما عزیزان سرمایه‌ی مالی و وقت و زندگی خود را برای امر تعلیم و تربیت صرف می‌کنید که این اقدام شایسته‌ی تجلیل است و ما قدردان تلاش‌های بی‌وقفه‌ی شما هستیم.

اعظمی ادامه داد: کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی باید اولویت اصلی ما باشد و در کنار آن جهت ایجاد مدارس بیشتر اقدام کنیم؛ زیرا اعتقاد ما این است که مدارس غیر دولتی یاری‌گر و کمک‌رسان مدارس دولتی هستند.

سپس، جعفر حسنی، رییس شورای ﻣﺆسسان کشوری مدارس غیر دولتی با تاکید بر اهمیت مدارس غیر دولتی، گفت: فعالیت این مدارس هم‌سو با برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش و تسهیل‌گر تعلیم و تربیت است. البته اگر تسهیلات کافی و زمین مورد نیاز برای مدارس غیر دولتی در نظر گرفته شود، شاهد اتفاقات بسیار درخشانی در این حوزه خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ﻣﺆسسان مدارس غیر دولتی استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار