۳۵ درصد از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی راکد هستند

ارومیه (پانا)- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۳۵ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان راکد هستند.

کد مطلب: ۹۱۲۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
۳۵ درصد از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی راکد هستند

معصوم علی اکبری با بیان اینکه ۶۵ درصد از صنایع و واحدهای تولیدی استان نیز با ظرفیت کمتر از میزان تعیین شده به فعالیت ادامه می‌دهند اظهار داشت: متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی وضع موجود صنایع و واحدهای تولیدی چندان مناسب نیست.

وی نبود مدیریت صحیح، کمبود نقدینگی، مشکل بازاریابی را از مهمترین مشکلات پیش روی صنایع استان عنوان کرد و افزود: هم اکنون دو هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۰۰ واحد فعال هستند.

علی اکبری تعداد اشتغال کل صنایع استان را ۵۳ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم اکنون ۳۵ هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول به کار هستند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اعلام کرد: طی سال گذشته ۱۴۳ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشت که از این تعداد، ۵۷ واحد راکد بود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید طی سال ۱۳۹۷ در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۸۳۲ فقره تسهیلات بانکی به میزان ۲ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال در اختیار صاحبان صنایع دارای رکود در استان قرار گرفت که زمینه ایجاد یا تثبیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ مورد اشتغال را فراهم کرد.

علی اکبری با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای رتبه هفتم در اجرای موفق این طرح در بین استان‌های کشور است، اضافه کرد: سال گذشته از نظر تعداد، میزان تسهیلات و میزان اشتغال هدف گذاری شده در قالب این طرح به ترتیب شاهد تحقق ۱۱۱، ۹۵ و ۹۱ درصدی بودیم.

وی بیان کرد: با راستی آزمایی های انجام شده بیش از ۷۶ درصد پرداختی بانک‌ها به صاحبان صنعت در آذربایجان غربی، فاصله‌ای با طرح ارائه شده نداشته و ۲۴ درصد باقی مانده نیز تنها کمی فاصله داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار