سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد

قاچاق۳۵۲میلیون دلاری سیگار

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه شرکت دخانیات مانع پیشبرد برنامه مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی است، می‌گوید مطابق آخرین گزارش‌ها قاچاق سیگار برابر۳۵۲میلیون دلار برآورد می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۲۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
قاچاق۳۵۲میلیون دلاری سیگار

به گزارش صدا و سیما، حمیدرضا دهقانی‌نیا گفت: از جمله نتایج برنامه ستاد برای مبارزه با قاچاق دخانیات می‌توان به افزایش واحدهای تولید سیگار از ۷ عدد در سال ۹۳ به ۲۰ مورد در سال ۹۷، افزایش واحدهای توزیع‌کننده قانونی سیگار از ۳ عدد در سال ۹۳ به بیش از ۳۵ هزار عدد در سال ۹۷، کاهش واردات سیگار از ۶۵.۱۳ میلیارد نخ در سال ۹۳ به تقریباً صفر در سال ۹۷ و کاهش قاچاق سیگار از ۱۵.۱۲ میلیارد نخ در سال ۹۳ به ۷.۶ میلیارد نخ در سال ۹۶ اشاره کرد.

وی افزود: یکی از موانع اصلی پیشبرد برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی، همکاری‌نکردن شرکت دخانیات ایران به عنوان یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی در اجرای طرح رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی است. در این خصوص به تناوب پیگیری از طریق مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و سایر دفاتر وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت مذکور و دو سهام دار عمده شرکت دخانیات ایران یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده و در صورت عدم تحقق انتظارات، پیگیری از طریق سایر مراجع مربوطه انجام خواهد شد.

دهقانی‌نیا گفت: به استناد ماده ۱۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرجع قانونی ارائه برآوردها و اطلاعات و آمار در خصوص قاچاق کالا و ارز است و مطابق آخرین برآورد که به تأیید دستگاه‌های ذی‌ربط رسیده است قاچاق سیگار برابر ۳۵۲ میلیون دلار بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار