سازمانهای مردم نهاد، بازوی توانمند سازمان میراث فرهنگی هستند

کاشان (پانا) - مسوول سازمان های مردم نهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: سازمانهای مردم نهاد، بازوی توانمند سازمان میراث فرهنگی هستند که وجود پست مسوول تشکل های مردم نهاد در چارت تشکیلاتی سازمان میراث ‌فرهنگی نشانه اهمیت و نقش تشکل‌ها در برنامه‌های این سازمان است.

کد مطلب: ۹۱۲۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سازمانهای مردم نهاد، بازوی توانمند سازمان میراث فرهنگی هستند

راحله یوسفیان اظهار کرد: مسوول تشکل‌های مردم نهاد، رابط بین انجمن ها و اداره کل میراث فرهنگی است که سعی در تسهیل و ساماندهی امور مربوط به این حوزه دارد.

وی افزود:برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی تشکل ها در سطح کشور ، شبکه سازی سازمان‌های مردم نهاد در استان، افتتاح سمن سرا، مدیریت کمیته های مستقر در سمن سرا در راستای حمایت و پویا شدن حوزه سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان، تشکیل جلسات ماهانه با مدیران عامل و مسوولان و پیگیری مصوبات از جمله فعالیت های مسوول تشکل می باشد.

وی تصریح کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد در شهرستان ها و به طور خاص در شهرهای کوچک، باعث جلب مشارکت مردم شده و این مناطق را در جهت شناسایی، معرفی و احیای آثار تاریخی و میراث معنوی و فرهنگ سازی برای مسوولیت پذیری در حوزه میراث فرهنگی به پویایی رسانده است.

وی تاکید کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد با اجرای برنامه هایی همچون آیین پاکسازی محوطه های تاریخی، شناسایی سایت‌های تاریخی، توانمندسازی و آموزش‌های سیاهه‌نویسی میراث فرهنگی به ثبت پرونده‌های ملموس و ناملموس و طبیعی کمک بسیاری کرده اند.

مدیر موزه هنرهای تزیینی اصفهان گفت: برگزاری کلاس های آموزشی توسط انجمن‌های مردم‌نهاد با موضوع شناسایی، معرفی و حفظ آثار معنوی و صنایع‌دستی باعث ترویج و ماندگاری آثار در حوزه میراث فرهنگی و حفظ آداب و رسوم فراموش شده مناطق کوچک شده است.

مسوول سازمان های مردم نهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: فعالیت انجمن‌های مردم‌نهاد و جلب مشارکت مردم برای شناسایی ، احیا و حفظ آثار معنوی و مادی ، بازار کسب و کار برای جوانان حتی در روستاها و شهرهای کوچک ایجاد کرده است.

یوسفیان افزود: راه اندازی سمن سرا در مرکز استانها با این هدف که سازمان میراث فرهنگی، بخشی از وظایف و اختیارات خود را به سمن ها واگذار کند تا بتواند یاریگر سازمان در انجام موثر فعالیتها و ماموریتها بوده و به وظیفه اصلی خود که سیاستگذاری، نظارت و حمایت است بپردازد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار