همایش منزلت علم و معلم در بهاباد برگزار شد

بهاباد ( پانا) _ همزمان با هفته معلم ( 12 الی 18 اردیبهشت) همایشی با عنوان جایگاه علم و معلم امروز یکشنبه با حضور تعدادی از مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس بهاباد در مجتمع فرهنگی هنری ملا عبدالله بهابادی برگزار شد .

کد مطلب: ۹۱۲۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش منزلت علم و معلم در بهاباد برگزار شد

ایرج حسابی پسر پروفسور سید محمود حسابی با اشاره به جلسات هفتگی در گذشته در خانه‌شان گفت: روز‌های جمعه تعدادی از علما، فضلا، شاعران، استادان دانشگاه ، آیت الله مطهری، علامه جعفری، دکتر قریب، فریدون مشیری و ... به خانه ما می‌آمدند و با هم بحث می‌کردند.

وی افزود: آنها بچه‌های خود را هم می‌آوردند و ما هم همکلاسی‌ها و بچه‌های کوچه را به منزل دعوت می کردیم، و صبح‌های جمعه به عبارتی خانه را روی سر خود می‌گذاشتیم.

وی با اشاره به فضای علمی که امروز در دانشگاه‌ها حاکم است، گفت: زمانی که درس می‌خواند، دانشگاه ژنو سالی 350 مهندس مکانیک تربیت می کرد، حالا سالانه 30 خروجی دارد، در حالی که تعداد زیادی دانشجو برای مهندسی مکانیک پذیرش می‌ کنیم آنها کاری برای انجام دادن ندارند .

همچنین حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد با اشاره به زندگی و خدمات ارزشمند پروفسور حسابی ، او را نمونه و الگویی بزرگ برای همه به ویژه جامعه فرهنگیان دانست و بر مطالعه زندگی نامه ، خاطرات و آثار این دانشمند بزرگ ایرانی تاکید کرد.

پروفسور حسابی یکی از ماندگار‌ترین چهره‌های علمی و دانشگاهی کشور است که خدمات بسیار زیادی به جامعه دانشگاهی ایران کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار