معاون وزیر آموزش و پرورش:

زمینه پرداخت معوقات سنوات ارفاقی معلمان فراهم شد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تسویه سنوات ارفاقی معلمان فعال در مدارس استثنایی کشور از سال 1388 تا 1391 همزمان با بازنشستگی آنان پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۲۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
زمینه پرداخت معوقات سنوات ارفاقی معلمان فراهم شد

به گزارش ایرنا، «مجید قدمی» روز یکشنبه در بازدید از دبستان کودکان استثنایی نورالهدی ساوه ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: پرداخت این حق به معلمان به دلیل نبود مجوز قانونی چند سال با وقفه همراه بود اما با مساعدت های دولت، مجلس و دیوان عدالت اداری و تخصیص 2 هزار میلیارد ریال، امکان تسویه سنوات ارفاقی معلمان شاغل در مدارس استثنایی فراهم شده و به محض تامین اعتبار، اقدام خواهد شد.
وی گفت: در همه حوزه ها به ویژه آموزش و پرورش، تخصص حرف اول را می زند زیرا از ارکان موفقیت و توسعه محسوب می شود.
وی بیان کرد: گسترش استفاده از فضای مجازی و انتقال دانش سطحی از مهم‌ترین معایب ابزارهای ارتباطی نوین است در حالی که استدلال و استحکام سبب باعث کاهش انحراف‌ و آسیب‌های اجتماعی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با بیان اینکه در زمینه خدمت رسانی و ارائه تسهیلات به فرهنگیان کم کاری شده است، گفت: پیگیری های لازم در این زمینه صورت گرفته اما به دلیل مشکلات مالی دولت، اعتبارات تخصیص یافته محقق نشده است.
وی تصریح کرد: عملکرد مربیان در مدارس کودکان استثنایی قابل تقدیر است و فرهنگیان در این مدارس بهترین و سخت ترین خاطرات را برای خود رقم می زنند و خدمت به این کودکان مانند یک راه میان به بهشت است.
به گفته این مسئول، روش های آموزشی باید مبتنی بر پژوهش و روش حل مساله باشد که در پیشرفت دانش آموزان بسیار موثر است و این شیوه باید یکی از شاخص های ارزیابی معلمان قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تمجید از مقام والای استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار داشت: شهید مطهری زبان گویا و ساده ای در انتقال مفاهیم داشت و متناسب با درجه علمی و فهم مخاطب سخن می گفت.
وی با تاکید بر الگوبرداری از ویژگی مخاطب شناسی شهید مطهری، افزود: معلمان باید علاوه بر تخصص علمی، در زمینه مباحث روانشناسی رفتاری نیز مهارت کسب کنند و این مهم در مدارس کودکان استثنائی نیازمند توجه ویژه است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این مراسم، گفت: استان مرکزی با وجود پیشرفت های علمی و با توجه به جمعیت، نسبت به بسیاری از استان های کشور مشکل جدی در کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دارد.
«شهریار فولادوند» افزود: حدود 14 هزار کادر آموزشی در استان مرکزی که 240 هزار دانش آموز دارد، مشغول به فعالیت هستند که این تعداد پاسخگوی نیارها نیست و تلاش شده که با استفاده از نیروهای حق التدریسی و نیز استفاده از معلمان استان های همجوار کمبود نیروی آموزشی جبران شود اما همچنان افزون بر سه هزار نیرو در مرکزی مورد نیاز است.
به گفته این مسئول، بیشترین کمبود نیروی آموزشی استان مرکزی در شهرستان های ساوه و زرندیه و بخش نوبران احساس می شود و این مناطق نیازمند توجه ویژه هستند.
وی افزود: اولویت آموزش و پرورش مبتنی بر تک شیفت بودن مدارس است اما در سطح استان مرکزی بسیاری از مدارس 2 شیفته هستند و این مشکل در شهرستان ساوه به دلیل مهاجر پذیر بودن پررنگ تر است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در کادر آموزشی مدارس کودکان استثنایی حدود 430 نیرو مشغول به فعالیت هستند و جایگزین کردن معلمانی که به سن بازنشستگی رسیده اند، بسیار مشکل است.
وی اظهار داشت: کمبود پرسنل و همچنین فضای آموزشی از مهمترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان ساوه محسوب می شود.
در شهرستان 285 هزار نفری ساوه 53 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار