افزایش دو برابری هزینه سفر دانشجویان به عتبات در سال جاری

تهران (پانا) - رئیس سابق ستاد عتبات دانشگاهیان کشور از افزایش دو برابری هزینه سفر دانشجویان به عتبات در سال جاری خبر داد و گفت این مبلغ برای سال جاری به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۱۲۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دو برابری هزینه سفر دانشجویان به عتبات در سال جاری

به گزارش روابط عمومی ستاد عتبات دانشگاهیان، حجت الاسلام فقیهی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید ستاد عتبات دانشگاهیان کشور که امروز در دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد با تاکید بر اینکه این ستاد از سال ۷۸ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز به کار کرد گفت: ستاد عتبات دانشگاهیان ابتدا با عنوان ستاد دانشجویی فعالیت خود را با اعزام دو کاروان شروع کرد و پس از چند سال اعزام توانستیم اعزام عمره نیز داشته باشیم. بطوری‌که سالیانه حدود ۴۰۰۰ اعزام اتفاق می‌افتاد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده مسئولیت ستاد عتبات دانشگاهیان را در سال ۸۵ پذیرفتم و در این مدت ۵۰۰ هزار دانشجو به عمره و عتبات اعزام شدند. در واقع ما تا سال ۸۹ اعزامی به عتبات نداشتیم اما این اعزام‌ها در طی چهار سال اخیر آغاز شد و ما در این مدت هم به عتبات و هم به عمره اعزام داشتیم.

رئیس سابق ستاد عتبات دانشگاهیان با تاکید بر اینکه در طول مسئولیت خود تمامی دانشجویان اعزامی به عتبات و عمره به کشور برگشتند، گفت: این ستاد ضمانت بخشی از وام دانشجویانی که اعزام می‌شوند را تقبل می‌کند که خوشبختانه طی این مدت هیچ دانشجویی وجود نداشته که به عتبات یا عمره اعزام شود اما به کشور بر نگردد و حتی طی این مدت هیچ فرد اعزامی دچار سانحه نشده است.

حجت الاسلام فقیهی از افزایش هزینه عتبات دانشجویی در سال جاری خبر داد و گفت: این هزینه در مقایسه با سال گذشته با افزایش دو برابری به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است که البته با وجود این افزایش نیز تعداد متقاضیان بسیار افزایش یافته است. به گونه‌ای که ما اخیراً برای ۳۰۰ کاروان برنامه ریزی کرده بودیم تا متقاضیان را اعزام کنند اما این آمار تا روز گذشته به ۳۲۳ کاروان رسیده است.

وی همچنین از افزایش سقف وام بانک عامل برای پرداخت متقاضیان اعزام دانشگاهی در سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان بود که امسال تا ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رئیس جدید ستاد عتبات دانشگاهیان کشور با تاکید بر اینکه از سال ۸۴ توفیق خدمت در عرصه اعزام کاروان‌های دانشجویی را داشتم، گفت: در این مدت من عشق، اخلاص، پیگیری امور و علاقه به اهل بیت را در فعالیت‌های حجتالاسلام فقیهی شاهد بودم. امیدواریم از تجربیات ایشان در دور جدید استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه اخیر رهبری با عنوان گام دوم انقلاب نیز گفت: در این بیانیه رهبری معنویت و اخلاق را بیشتر مورد توجه قرار داده است و توصیه کردند که تحقق این امر با دستور دادن و حکم کردن حاصل نمی‌شود و باید فرصتی را فراهم کنیم که جامعه به سمت معنویت واخلاقیت حرکت کند.

حجت الاسلام مطهری پور یادآور شد: فراهم کردن زمینه‌های زیارتی برای دانشگاهیان فرصتی برای ایجاد فضای معنوی و اخلاقی در جامعه فراهم می‌کند و مسیر زندگی زائرین را تغییر می‌دهد. امیدواریم از ظرفیت‌ها، امکانات موجود به منظور تقویت این فضاها استفاده ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار