کره شمالی از مادورو حمایت کرد

تهران (پانا) - کره شمالی روز یکشنبه ضمن دفاع از «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا، کودتای بی فرجام گروهی از مخالفان دولت کاراکاس را محکوم کرد.

کد مطلب: ۹۱۲۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کره شمالی از مادورو حمایت کرد

به گزارش ایرنا سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی که نامی از او برده نشده است روز یکشنبه در گفت و گو با 'کی سی ان ای' خبرگزاری مرکزی کره شمالی گفت: حوادثی غیرعادی یکباره در ونزوئلا ظهور کرد و برخی از نیروهای ضد دولتی تلاش کردند با کودتا مادورو و حکومت مشروع و قانونی وی را ساقط کنند.
وی افزود: گروهی شورشی و ضد دولتی با دیدگاه ها و اقدامات افراطی خود در تلاشند تا وضعیت ونزوئلا را به بی ثباتی بکشانند و با کودتا اقدام به خشونت در این کشور کنند و باعث بیشترین حد نا آرامی ها در کاراکاس شوند.
این سخنگو تحرکات خشونت طلبان و کودتاگران در ونزوئلا را تقبیح کرد و گفت: چنین اقداماتی باعث بی ثباتی فزاینده نه فقط در این کشور بلکه در کل منطقه می شود.
او سپس از آمریکا انتقاد کرد و گفت: این کشور که خود را تنها ابرقدرت دنیا می پندارد، اظهاراتی مبنی بر واکنش نظامی علیه ونزوئلا می کند و گستاخانه در تلاش است تا در امور داخلی این کشور مداخله کند.
سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی از حمایت های آمریکا از مخالفان مادورو بشدت انتقاد کرد و بار دیگر بر حمایت های پیونگ یانگ از وی و حکومت ونزوئلا تاکید ورزید.
بحران سیاسی در ونزوئلا با تلاش نافرجام برای کودتا در این کشور در هفته گذشته تشدید شد، خوان گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا، هفته گذشته از طرفدارانش خواست با حضور در خیابان ها، ضربه آخر را به حکومت نیکلاس مادورو بزنند.
مقام های آمریکا با حمایت از تظاهرات مخالفان دولت در ونزوئلا، به مادورو هشدار دادند که همه گزینه ها از جمله حمله نظامی علیه دولت وی روی میز است.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز به رسانه ها گفت مادورو قصد فرار از کاراکاس را داشت اما در آخرین لحظه روسیه مانع این کار شد اما روسیه این اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا را رد کرده است.
گزارش ها حاکی از درگیری شدید در خیابان های کاراکاس و پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای امنیتی به سوی طرفداران خوان گوایدو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار