برگزاری سومین دوره مسابقات محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در شیراز

شیراز (پانا) - مدیر آموزشی آموزشگاه ماهران کودک، از برگزاری سومین دوره مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه در شیراز و با حضور بیش از 400 کودک از استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۲۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سومین دوره مسابقات محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه در شیراز

دکتر زهره آرال در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه کار با چرتکه موجب ایجاد تمرکز و هماهنگی بین نیمکره‌های مغز می‌شود، گفت: آموزش کار با چرتکه سه بخش دارد که شامل تمرین‌های ذهنی،دیداری و شنیداری است.

او ادامه داد: کودکان با نیمکره چپ محاسبه می‌کنند (ذهنی) یعنی تصور می‌کنند و چرتکه می‌زنند ،اولین گام هم این است که آنها اول بتوانند تصویر سازی کنند و بعد مسلط شوند و با نیمکره راست از مهارت های دیداری و شنیداری بهره می‌برند و با کمک هر دو دست کار می‌کنند.

او معتقد بود که نمود خارجی کار با چرتکه محاسبه است و هدف اصلی را هماهنگی نیمکره‌های مغز دانست.

به گزارش پانا بطور معمول کودکان بین 5 تا 12 سال حضور و مشارکت بیشتری در این کلاس‌ها و مسابقات دارند. مدیر اموزش ماهران کودک در این باره گفت: در این سن حافطه تصویری قویتر است و کودکان بهتر از افراد بزرگسال میتوانند چرتکه بزنند و با فعالتر شدن نیمکره‌ها، قدرت و سرعت انسان در تحلیل و تصمیم‌گیری بالا میرود.

در ادامه آرال ،از برگزاری سومین مرحله مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه و انتخابی تیم ملی مسابقات دوبی در 20 اردیبهشت 98 در دانشگاه علوم قرآنی شیراز خبر داد و افزود: در این دوره از رقابت‌ها بیش از 400 کودک در دو جنس دختر و پسر از استان های فارس،بوشهر و هرمزگان شرکت می‌کنند.

برگزاری مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه از سال 91 در تهران و از سال 94 در فارس و دیگر استانها آغاز شده‌است.

در این مسابقات، سوالات بصورت کتبی بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود و آن‌ها با در اختیار داشتن چرتکه بطور ذهنی می‌توانند به سوالات پاسخ دهند.

به گفته آرال ، در آینده نزدیک کلاس‌های آموزشی محاسبات ذهنی با چرتکه در مدارس و در دوره ابتدایی و متوسطه دوره توسط این این گروه اموزشی برگزار می‌شود.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار