بسته های قواعد تربیتی نیاز اساسی خانواده هاست

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: خانواده ها بویژه والدین برای تربیت درست و مناسب فرزندان خود در وضعیت پیچیده کنونی جامعه به بسته های قواعد تربیتی نیاز دارند.

کد مطلب: ۹۱۲۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بسته های قواعد تربیتی نیاز اساسی خانواده هاست

آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم اختتامیه جشنواره 'در راه تربیت' افزود: وضعیت کنونی جامعه با روزگاران نه چندان دور تفاوت های اساسی یافته و دیگر شاهد یک جامعه ساده و بسته که در گذشته حاکم بود نیستیم .

او اظهار داشت: فرزندان خانواده ها در جامعه کنونی در طول روز و شب با مسائل و مطالب مختلف آشنا می شوند و درباره یک موضوع خاص سخن ها و نظرهای مختلفی را از والدین ، مدیران و معلمان مدارس ، فضاهای مجازی ، رسانه ها و نظایر آنها می شنوند و در میان امواج عظیمی از مطالب سر در گم می مانند .

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه پرخاشگری ، هنجارشکنی ، نشست و برخاست با به اصطلاح دوستان ناباب ، اعتیاد و نظایر اینگونه آسیب های اجتماعی می تواند رهاوردهای نامبارک این سردرگمی برای جوانان باشد، تشریح کرد: در چنین اوضاعی والدین به سختی قادرند از عهده این مشکلات برآیند و اغلب به ناچار جوان را به حال خود رها می کنند .

عاملی افزود: نهادهای تربیتی جامعه بویژه آموزش و پرورش باید با بهره گیری از افراد صاحبنظر بسته های حاوی قواعد تربیت اصولی فرزندان و راه های مواجهه مناسب والدین با بعضی ناملایمات و بی هنجاری ها در نسل جوان را تهیه و در اختیار سرپرستان خانواده ها قرار دهند .

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه موضوع تربیت فرزندان در جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی و بدون همکاری والدین در انجام این وظیفه خطیر موفق نخواهد بود .

عاملی افزود: بکارگیری روش های مختلف تربیتی به اقتضای مقاطع سنی برای کودکان ، نوجوانان و جوانان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و در آموزه های دین مبین اسلام نیز تاکید شده در صورتی که یک کودک در هر دوره به شیوه مناسب سن خود تربیت نشود ادامه کار تربیتی آن کودک بسیار مشکل و شاید غیرممکن خواهد بود .

او یادآوری کرد: ایران اسلامی از پیشینه بسیار غنی و درخشان در مدنیت برخوردار بوده و شخصیت های دینی ، علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی کم نظیر و ارزشمندی را پرورش داده است .

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در شرایطی که نسل نوجوان و جوان ما به واسطه ورود ابزارها و فن آوری های ارتباطی پیشرفته در زیر بمباران انواع مطالب و مسائل قرار گرفته اند مناسبت ترین راه ایجاد مصونیت فکری و رفتاری برای این عزیزان بواسطه بهره گیری از اصول تربیتی برگرفته از آموزه های دینی و به خصوص شناساندن درست مفهوم اصول دین است .

عاملی افزود: گاهی بعضی رفتارهایی را در جامعه شاهدیم که باوجود کوچکی دارای تاثیرگذاری های مثبت عظیم روی فرزندان هستند که باید اینها را با زبان شیوا برای نسل نوجوان و جوان بازگو کنیم .

او اظهار داشت: جامعه ما دارای سرمایه های تربیتی بسیار ارزشمند برای تربیت انسان های بزرگ است که بطور یقین با بهره گیری مناسب از آنها در آینده نه چندان دور بازهم شاهد برخاستن اینگونه انسان ها از این مرز و بوم خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار