استاندار خراسان جنوبی: معلم دشمن جهل،مخالف فقرو پیام آور صلح است

بیرجند(پانا) - استاندار خراسان جنوبی گفت: معلم در جامعه خراسان جنوبی دشمن جهل، مخالف فقر و پیام آور شادی، صلح و دوستی است.

کد مطلب: ۹۱۲۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان جنوبی: معلم دشمن جهل،مخالف فقرو پیام آور صلح است

محمد صادق معتمدیان، صبح امروز در آیین تجلیل از 30 معلم توانمند و تلاشگراستانی که در سالن همایش های آموزش و پرورش(قلم چی) برگزار شد، اظهار کرد: علامه شهید مرتضی مطهری مغز متفکر و یکی از معماران تفکر انقلاب اسلامی بود که خدمات شایانی به اسلام و انقلاب کرد.

او، از معلم به عنوان شکوفا بخش استعدادهای بالقوه کودکان یاد کرد و ادامه داد: هنر معلم ساختن انسان های متفکر، اندیشمند و صاحب اندیشه در ابعاد مختلف علمی، عقیدتی، فناوری، سیاسی و اجتماعی است.

استادنار خراسان جنوبی تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش هویت ساز ، فرهنگ ساز و تمدن ساز را در جامعه ایفا می کنرد.

او با بیان این که باید همه تلاش کنیم تا تحول بنیادین در ابعاد کمی و کیفی آموزش و پرورش به وجود آید، اضافه کرد: اگر توسعه آموزشی اتفاق افتد توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

معتمدیان با اشاره به آثار شهید مطهری افزود: استاد مطهری در زمینه های زیادی قلم زد و روشنگری کرد فضای خالی بین حوزه و دانشگاه را برطرف کرد و نسبت به حیات معنوی و عمل به چهارجوب شریعت تلاش کرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم به معلمان، گفت: شما معلمان وظیفه تربیت نسل های مختلف را بر عهده دارید که این بسیار مهم است.

او اظهار کرد: معلمان پیام آوران صلح و دوستی در جهان اند تربیت کنندگان نسل آتی و آینده سازان هستند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمی هنر است، افزود: معلمی هنر ساختن انسان های فرهیخته و توانمند برای کشور است.

معتمدیان بیان کرد: معلمان برغم کمبود منابع مالی که دارند با عشق و علاقه برای تربیت نسل خلاق تلاش میکنند.

او تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم تا تحول بنیادین در ابعاد کمی و کیفی آموزش و پرورش به وجود آید چراکه اگر توسعه آموزشی اتفاق افتد توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و بدون شک توسعه جوامع بشری مرهون تربیت و آموزش صحیح و موثر معلمان از طریق کشف و پرورش استعدادهای ناشناخته نسل آینده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش هویت ساز، فرهنگ ساز و متمدن ساز برای جوامع بشری دارد.

معتمدیان گفت: با همت و همیت معلمان ومشارکت همه دستگاه های اجرایی برای بهبود کیفیت برنامه های آموزشی در آموزش و پرورش بتوانیم در تربیت نسل آینده به عنوان نسلی آگاه و دانا توانا پرهیزگار و با ایمان برای ساختن آینده ای روشن برای ایران اسلامی بکوشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار