همزمان با دومین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم انجام شد:

برگزاری آیین تجلیل از معلمان منتخب شهرستان مشهد

مشهد(پانا) - با مشارکت شهرداری و شورای شهر مشهد ، آیین تجلیل از معلمان منتخب شهرستان مشهد باحضور جمعی از مسئولین استانی و شهری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۲۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین تجلیل از معلمان منتخب شهرستان مشهد

قاسمعلی خدابنده در این مراسم که عصر روز شنبه در تالار شهر مشهد برگزار شد اظهار کرد: شهید مطهری فیلسوف،عارف و نویسنده ای چیره دست بود که آثار مکتوبش در حوزه های مختلف قابل بهره برداری بود و در ایامی که جو سیاسی کشور مسموم بود شهید مطهری سعی در روشنگری نسل جوان و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی داشت و از همین لحاظ در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقشی بی بدیل داشت.

وی افزود: استاد مطهری به عنوان یک معلم کامل الگو و اسوه ای برای ما معلمین است که مسائل روز جامعه را بشناسیم،تحلیل کنیم و برای حل این مشکلات راه حل ارائه کنیم.

خدابنده در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که در آموزش و پرورش خراسان رضوی حدود ۹۰ هزار همکار شاغل تعلیم و تربیت بیش از ۱ میلیون و دویست هزار دانش آموز را برعهده دارند افزود : تربیت یک انسان کار بسیار سختی است چرا که سرمایه انسانی مهم ترین سرمایه هر کشور است و این سرمایه در دست معلمان است.

وی گفت : اگر امروز از آسیب های اجتماعی گلایه داریم و از شلوغی زندان ها و دادگاه ها ناراحتیم باید بیش از این بر تعلیم و تربیت سرمایه گذاری کنیم و متاسفانه باید اذعان کرد بین واقعیت و آنچه که مطلوب است برای معلمان فاصله وجود دارد که تمام مسئولین باید برای کم کردن این فاصله تلاش کنند چرا که از دیدگاه سند تحول بنیادین معلم اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخش پایانی صحبت های خود اظهار داشت : درخشش دانش آموزان خراسان رضوی در انواع مسابقات و جشنوارها و رقابت های ملی و بین المللی نتیجه زحمات و همت معلمان است که از نمونه آن ها نهضت حفظ جز سی قرآن کریم است که در راستای مطالبه مقام معظم رهبری مبنی تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم از این استان آغاز شد و در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانش آموز در این طرح شرکت کرده اند.

گفتنی ست در این مراسم از معلمان منتخب نواحی هفتگانه مشهد ، تبادکان ، رضویه و احمدآباد تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار