حبیبی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری قزوین؛

توسعه یافتگی با علم و دانایی پیوند مستحکمی دارد

قزوین (پانا) - حبیبی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری قزوین در مراسم نکوداشت مقام معلم افزود:توسعه یافتگی با علم و دانایی پیوند مستحکمی دارد.

کد مطلب: ۹۱۲۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
توسعه یافتگی با علم و دانایی پیوند مستحکمی دارد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،منوچهر حبیبی در مراسم نکوداشت مقام معلم افزود: آموزش و پرورش در ایران، در کنار رسالت آموزشی گام های موثری نیز در تربیت اخلاقی فرزندان این میهن برداشته که نتیجه آن را در سیل مهربانی و ایثار مردم در کمک به سیل زدگان و یا حضور متحدشان در راهپیمایی های بزرگ علیه استکبار جهانی دیده ایم.

وی اضافه کرد: به طور قطع اگر این تربیت دینی نبود حرکت جوشان مردم در همراهی با سیل نیز نبود.
حبیبی با گرامیداشت یاد شهید مطهری ادامه داد: یکی از دغدغه های این استاد شهید، عقب ماندگی جوامع مسلمان و فهم نادرست از دین بود و معتقد بود علمی می تواند ما را به درجه بالا برساند که پیوست اخلاق و معنویت داشته باشد.
وی با بیان اهمیت قدرت علمی گفت: توسعه یافتگی با دانایی پیوند مستحکمی دارد و کشورهای پیشرفته نیز همین راه را در پیش گرفته اند.
حبیبی خاطرنشان کرد: سرعت پیشرفت دانش به صورت لحظه ای است و ما هم با وجود پیشرفت های بالای علمی کشور نباید از این قافله عقب بمانیم.
وی اظهار داشت: امروزه مرجعیت علمی غرب رو به انحطاط است چرا که مرجعیتی مورد قبول و ارزشمند است که مزین به اخلاق نیز باشد.
حبیبی گفت: خودباوری و اتکای به نفس مهم ترین رمز پیشرفت است و دانش آموزان ما باید با اتکا به همین عوامل مجهز به سلاح علم و دانش شوند.
وی، سند تحول بنیادین را یکی از ارزشمندترین دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: این سند با ابعاد مختلف خود حاصل مطالعه و تلاش هفتصد نفر در طول 6 سال است که در راستای رساندن دانش آموزان به معرفت و اخلاق باید حفظ شود.
در ادامه این مراسم معلمان منتخب استانی قزوین مورد تجلیل قرار گرفتند.
استان قزوین دارای 16 هزار فرهنگی در چهارده منطقه آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار