مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین :

مبارزه با آفت ملخ در ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قزوین انجام شد

قزوین (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ در سطح ۲ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد .

کد مطلب: ۹۱۲۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با آفت ملخ در ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قزوین انجام شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عباس آقا علیخانی با اعلام این خبر افزود : این مدیریت با تجهیز شبکه مراقبت دولتی و خصوصی در چند ماه اخیر با ردیابی آفت به محض ظهور پوره ملخ اقدامات لازم جهت مبارزه با این آفت را شروع کرده است .

وی اظهار داشت : در همین راستا ؛ از ابتدای اجرای عملیات تاکنون در بیش از ۲ هزار هکتار از کانون های اصلی آلوده به این آفت درسطح شهرستان سم پاشی انجام شده است .

علیخانی تصریح کرد : ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذیری به محصولات زراعی و باغی منطقه وارد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه ملخ ها از نوع مراکشی ، ایتالیایی ، شاخک بلند و شکم بادمجانی هستند گفت : در سال گذشته در سطح ۹ هزار و ۷۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی عملیات مبارزه انجام شده که امسال با توجه به افزایش جمعیت این آفت ، هوشیاری شبکه های مراقبت و پیش آگاهی فعال پیش بینی می شود که در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با این آفت مبارزه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار