سیل همدان، حادثه یا بحران؟

همدان (پانا) - در ششمین نشست شهر اندیشی که روز گذشته با حضور مدیران ارشد استانی و شهری همدان برگزار شد دبیر کل جمعیت کاهش خطرات خواستار مدیریت سیل شد، چراکه در صورت عدم مدیریت سیل از بحران به حادثه تبدیل می شود.

کد مطلب: ۹۱۲۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد

این نشست که با عنوان "تاب آوری شهر همدان" و با رویکرد بررسی سیلاب توسط مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان و با همکاری سازمان مدیریت بحران شهرداری و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه همدان برگزار شد سعیدی گفت: علی رغم بارش های بسیار در فرودین ماه امسال، سیلاب در همدان بحران خاصی ایجاد نکرد و عملکرد همدان در این حیطه خوب بود.

دبیر کل جمعیت کاهش خطرات گفت: برگزاری دوره های آموزشی، شناخت و مدیریت سیل، شناخت به موقع نقاط ضعف شهر و عدم شک در تصمیم گیری مسئولان، همدان را در برابر آسیب های سیل مقاوم کرد.
سعیدی با اشاره به این که آموزش مدیران ارشد در خصوص مدیریت بحران لازم است اما کافی نیست گفت: آموزش ها باید از کودکی و یا مقاطع دبیرستان و دانشگاه آغاز شود تا در آینده شاهد حضور مدیران ارشد آگاه و دانا باشیم.
او با بیان این که بزرگ ترین ضعف، فرماندهی عملیات است گفت: دستگاه ها باید در این راستا به آموزش بپردازند تا در شرایط بحران، فرماندهی بحران باعث تشدید مشکلات نشود.

رضوانه شعبانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار