مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم گرامیداشت هفته معلم:

در دولت تدبیر و امید اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با جدیت دنبال می شود

زنجان(پانا)-ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم گرامیداشت هفته معلم در کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی زنجان گفت: در دولت تدبیر و امید اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با جدیت دنبال می شود.

کد مطلب: ۹۱۲۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
در دولت تدبیر و امید اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با جدیت دنبال می شود

مراسم گرامیداشت هفته معلم پیش از ظهر امروز با حضور امام جمعه زنجان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران کل اسبق آموزش و پرورش، مدیران نهادهای اجرایی استان و سایر مدعوین و مهمانان در سالن کانون فرهنگی و تربیتی سهروردی زنجان برگزار شد.

ابراهیم رفیعی در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان و آرزوی صحت و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و همه کارگزاران دلسوز نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین فرهنگیان شریف گفت: سالروز شهادت عالم ربانی استاد شهید مرتضی مطهری را تسلیت عرض می نمایم.

وی با تبریک فرارسیدن ماه ضیافت الهی و هفته معلم افزود: شهید مطهری اندیشمند، فیلسوف، و مجاهد نستوه بود و سمبل معلمی در جمهوری اسلامی ایران است و ما افتخار می کنیم که معلمی را به نام وی پیوند می زنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: ما افتخار می کنیم که در جمهوری اسلامی ایران افرادی همچون شهیدان مطهری، رجایی و باهنر داریم که به عنوان انسان هایی مکتبی هم الگوی ما هستند و هم اینکه در دامن آموزش و پرورش تربیت یافته اند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود ابراز داشت: هفته معلم هفته گرامیداشت یک صنف نیست بلکه یک مفهوم بزرگ و متعالی مورد تکریم قرار می گیرد.

وی افزود: در نظام مکتبی و دینی ما معلم اول خداوند متعال است که آیه "اقرا باسم ربک الذی خلق" را بر قلب نازنین پیامبر اسلام نازل کرد و ما نیز مفتخریم که خاتم النبیین و ائمه و همچنین صلحا و بزرگان را با صفت معلمی می شناسیم.

رفیعی در ادامه با ذکر فرازهایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان اظهار داشت: در دوره اخیر خصوصا در دولت تدبیر و امید اجرای سند تحول بنیادین با زیر نظام های شش گانه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و در حال اجرایی شدن است.

این مقام مسئول تاکید نمود: سند تحول بنیادین چراغ راه آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان است و بیانیه گام دوم انقلاب نیز پیوست آن می باشد که هر دو مسیر دستگاه تعلیم و تربیت کشور را مشخص نموده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خاتمه سخنان خود گفت: ما در آموزش و پرورش به عنوان سربازان نظام در عرصه فرهنگ و آموزش ملزم هستیم این دو سند را اجرا کنیم.

گفتنی است در این مراسم از خانواده های معلمان شهید و معلمان هنرمند، ورزشکار و شاخص و همچنین معلمانی که در دورترین روستاهای استان خدمت می کنند تجلیل به عمل آمد.

همچنین در اقدامی نمادین از پیشکسوت و بازنشسته فرهنگی آقای سید محمد صارمی و مدیر دوران تحصیل مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان آقای اردشیر محمدی نیز تجلیل گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار