قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل:

معلمان جایگاه بالایی در بین اقشار مختلف مردم دارند

مشهد (پانا) - قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان خواف گفت :در یک سیستم آموزشی هنگامی می توان ادعای موفقیت کرد که معلمان دارای جایگاه مطلوب و کارکرد مثبت باشند.

کد مطلب: ۹۱۲۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان جایگاه بالایی در بین اقشار مختلف مردم دارند

غلامرضا کریمی در این مراسم که صبح روز شنبه در شهرستان خواف برگزار شد گفت :جایگاه شغل معلمی بسیار برجسته است و در کشورهای مختلف دنیا ، میزان رشد و موفقیت نظام آموزشی به کارآمدی معلمان باز می گردد و در واقع در یک سیستم آموزشی هنگامی می توان ادعای موفقیت کرد که معلمان دارای جایگاه مطلوب و کارکرد مثبت باشند.

وی افزود : امروز علیرغم تمامی مشکلاتی که به لحاظ معیشتی و منزلتی پیش روی معلمان عزیز قرار دارد، هنوز این قشر در جامعه ایران دارای جایگاه رفیع و مرجعیت خاص خود است و این موضوع نشان می دهد که معلم باوجود مشکلاتی که با آن روبروست ، هنوز دارای اهمیت و اثرگذاری خاص خود است.

کریمی بابیان این که دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال کم کردن مشکلات آموزش و پرورش هستند وامروز در شرایط دشوار کشور با حمایت مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و سایر بخش های اجرایی و حاکمیتی به دنبال کم کردن کاستی های موجود هستیم.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش توجه به مدرسه محوری را به عنوان یک محور اصلی در فعالیت های تعلیم و تربیت دانست و افزود : در دوره فعلی مدیریت این حوزه ؛باور ما این است که هرگونه تحول و پیشرفت باید با محوریت مدرسه و معلمان باشد و بر همین اساس سعی کردیم با تمرکز زدایی در خصوص استفاده از ظرفیت همکاران فرهنگی در تصمیم گیری های کلان تر برنامه ریزی های جدی تری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار