بروکسل یا مادرید؛ بلیت پرواز به تهران در کجا صادر می‌شود؟

۲ گزینه نزدیک به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران مشخص شدند

(پانا) - روزهای بدون سرمربی تیم ملی فوتبال ایران رو به پایان است. دو گزینه با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده‌اند و تا جمعه یکی از آنها به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران معرفی خواهد شد.

کد مطلب: ۹۱۲۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بروکسل یا مادرید؛ بلیت پرواز به تهران در کجا صادر می‌شود؟

پس از جام ملت‌های آسیا که با ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در رسیدن به فینال همراه بود، کارلوس کی‌روش هم سرانجام پس از هشت سال به حضور در تیم ملی فوتبال ایران پایان داد تا جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران راهی کلمبیا شود و روی نیمکت این تیم در قاره آمریکای جنوبی قرار بگیرد.

با قطعی شدن عدم ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش، از همان روزهای اول گزینه‌های زیادی برای حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران مطرح شدند و نام‌های کوچک و بزرگی از زین‌الدین زیدان گرفته تا خوزه مورینیو و یورگن کلینزمن مطرح شدند؛ نام‌هایی که از همان ابتدا مشخص بود نوعی شوخی است و حضورشان در ایران حتی در حد پیشنهاد هم نخواهد رفت.

بازی با اسامی گزینه‌ها از بهمن تا به امروز ادامه دارد و از مجموعه فدراسیون فوتبال بر خلاف بسیاری از زمان‌های گذشته کوچکترین خبری پیرامون سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران درز نمی‌کند اما با توجه به اینکه روز گذشته مهدی تاج در گفت‌وگویی با خبرگزاری خانه ملت به صراحت گفته بود سرمربی خارجی تیم ملی تا سه روز آینده معرفی خواهد شد، اخبار شنیده شده از حوالی ساختمان فدراسیون فوتبال حکایت از این دارد که فدراسیون با دو گزینه به نتایج خوبی رسیده است و تا جمعه شب یکی از این دو نفر هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده خواهند گرفت.

مارک ویلموتس

هر چند موفقیت بزرگی از جنس قهرمانی در قامت سرمربی تیم ملی یک کشور در کارنامه او دیده نمی‌شود، حضور چهار ساله روی نیمکت تیم ملی فوتبال بلژیک می‌تواند نقطه عطفی برای تجارب بالای مارک ویلموتس باشد. البته او پس از یورو 2016 با حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی از کار برکنار شد و سپس به ساحل عاج رفت و تنها یک سال در قاره سیاه دوام آورد.

اما جدای از نداشتن قهرمانی، یک ویژگی خاص نشان از برتری ویلموتس می‌دهد. او در سال 2015 توانست از سوی فیفا به عنوان بهترین مربی فوتبال جهان معرفی شود و این جایزه بزرگ را در کلیکسیون خود داشته باشد.

از ویلموتس به عنوان جدی‌ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران نام برده می‌شود و از اطراف فدراسیون فوتبال خبر رسیده که او را باید به شدت نزدیک به نیمکت تیم ملی دانست.

خوان لوپتگی

اگر طمع سرمربیگری در رئال مادرید نبود، شاید حضور او در تیم ملی فوتبال اسپانیا همچنان ادامه داشت و ماتادورها نتیجه بهترین در جام جهانی می‌گرفتند.

سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و البته باشگاه رئال مادرید که با تیم‌های نوجوانان و جوانان اسپانیا دو بار در سال‌های 2012 و 2013 قهرمانی اروپا شده است دومین گزینه هدایت تیم ملی ایران است که مذاکراتی را با سران فدراسیون فوتبال داشته اما از نظر درصد توافق، او پایین‌تر از ویلموتس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار