علیرضا کاظمی: آموزش و پرورش در زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بنیادی‌ترین وظایف را برعهده دارد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی تاکید کرد که در بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر روی جوانان و توجه به علم و دانش تأکید فراوانی شده است که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد موثر در این زمینه تلاش خود را برای تحقق اهداف این بیانیه به کار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۹۱۲۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: آموزش و پرورش در زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بنیادی‌ترین وظایف را برعهده دارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی ، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، در آیین گرامیداشت روز معلم در استان گلستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: آموزش و پرورش در زمینه تحقق این بیانیه بنیادی‌ترین وظایف را برعهده دارد.

او گفت: در بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر روی جوانان و توجه به علم و دانش تأکید فراوانی شده است که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد موثر در این زمینه تلاش خود را برای تحقق اهداف این بیانیه به کار خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هفته معلم فرصت خوبی برای بیان خدمات شایسته معلمان و تقدیر از تلاش‌های آنان برای تربیت نسلی آگاه و عالِم است.

او با بیان اینکه معلمان الگوی برتری مانند شهید مطهری را پیش‌روی خود دارند، گفت: این شهید بزرگوار در تمام عمر خود مشغول تعلیم و تعلم بود. معلمی اندیشمند، اندیشه آموز و آزاداندیش که در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد.

او تصریح کرد: شهید مطهری با قلمش، سخنانش و پژوهش‌هایش نقش پررنگی در کشور و انقلاب داشت و یک معلم پژوهشگر و مسأله گرا بوده و دردهای جامعه را پیدا و برای آنها راه حل ارائه می‌کرد.

او با اشاره به تألیفات مطهری در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: مشکلات و ناملایمات زیادی بر سر راه معلمان وجود دارد اما نباید از ارزش معنوی کارشان غافل باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: معلمان امروز نیز باید با الگوگیری از شخصیت‌هایی مانند استاد مطهری، دانش‌آموزانی تربیت کنند که بتوانند آینده روشنی را برای کشور رقم بزنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: نگاهی که به ویژه در سال‌های گذشته به حوزه علم و علم‌آموزی به وجود آمد، جایگاه این نهاد ارزشمند را کمی مورد خدشه قرار دارد و ما نیاز داریم که در جایگاه علم و علم‌آموزی و اهمیت آن در تربیت نسل‌های نو، تجدید نظر کنیم.

او گفت: آسیب‌های موجود در کشور نشان از غفلت و کم ‌توجهی به این نهاد و دستگاه حیاتی و مهم است. اگر قرار است به توسعه برسیم باید آموزش و پرورش را در اولویت نخست حمایت‌ها قرار دهیم و باید توجه داشته باشیم که اگر این دستگاه حیاتی حمایت نشود به جامعه آسیبی جدی وراد خواهد شد.

او گفت: هیچ دستگاهی بدون آموزش و پرورش نمی‌تواند موفق باشد و اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم بدون کمک سایر دستگاه‌های اجرایی ممکن نیست.

کاظمی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش، مولد سرمایه انسانی کشور است، افزود: تحقق سند تحول بنیادین که مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است زمانی میسر خواهد شد که بتوانیم منابع انسانی، فضای آموزشی، فناوری‌های آموزشی و فرآیندهای استاندارد داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار