معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

استراتژی ما برای دست یابی به حیات طیبه، تعلیم و تربیتِ تمام ساحتی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: استراتژی ما برای دست یابی به حیات طیبه تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

کد مطلب: ۹۱۲۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
استراتژی ما برای دست یابی به حیات طیبه، تعلیم و تربیتِ تمام ساحتی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: استراتژی ما برای دست یابی به حیات طیبه تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

پانا گلستان، امروز شنبه 14 اردیبهشت 1398، جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سالن کنفرانس کانون فرهنگی تربیتی طه گرگان برگزار گردید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات مجموعه آموزش و پرورش گلستان به ویژه در طی بحران سیل اخیر گفت: همّت آموزش و پرورش به ویژه در اسکان سیل زدگان و قرار داشتن این دستگاه در کنار مردم در حین و بعد از بحران، سبب شد تا از آلام و رنج و مشقت مردم کاسته شود.

کاظمی، در ادامه با اشاره به موفقیت های کسب شده توسط اداره کل آموزش و پرورش گلستان در بخش های مختلف آموزشی و پرورشی گفت: رشد شاخص ها و آمار موفقیت های کسب شده حکایت از آن دارد که استان گلستان از نظر نیروی انسانی و ظرفیت تربیتی، پتانسیل بالایی دارد و امیدوارم با هماهنگی و انسجام خوبی که بنده در این استان مشاهده کردم بر توفیقات آموزش و پرورش گلستان افزوده شود.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند: « انّما بعثت معلّما» اظهار داشت: رسول اکرم(ص) خود را معلم می دانستند و کار خود را تربیت عنوان نموده اند و این نشان می دهد که به فرموده امام راحل(ره) معلمی شغل انبیاست ولی آنچه که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد این است که کار معلمان نیز همانند پیامبران تنها بسط و گسترش فضائل اخلاق نیست بلکه در درجه ای والاتر و مطابق با مکتب مترقی اسلام، وظیفه ما معلمان نیز بسط و نشر مکارم اخلاق است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: مأموریت ما در حوزه تعلیم و تربیت بسیار سخت است زیرا تربیت، پیچیدگی های فوق العاده ای دارد و البته این پیچیدگی ها، امروزه بیشتر نیز شده است زیرا نظام های تربیتی جامعه، خانواده و مدرسه پیوسته نبوده و حتی ممکن است در تعارض با یکدیگر نیز باشند.

کاظمی، بزرگترین انحراف نظام تعلیم و تربیت را انحراف از تعلیم و تربیت تمام ساحتی به تعلیم و تربیت تک ساحتی ذکر کرد و گفت: نباید آموزش را جدای از پرورش بدانیم و در واقع تمام معلمین ما مسئول تربیت دانش آموزان نیز هستند و در برابر ساحت های تعلیم و تربیت وظیفه دارند.

این مقام مسئول، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: مطابق این سند، دانش آموز باید به حیات طیبه برسد و استراتژی ما برای دست یابی به حیات طیبه تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، بزرگترین چالش حوزه پرورشی و تربیتی را کمبود نیروی انسانی ذکر کرد و گفت: انتظار داریم تا دانشگاه فرهنگیان با احیای رشته مربی پرورشی و تربیت نیروی متخصص تربیتی به ما در مواجهه با این چالش کمک نماید.

کاظمی، همچنین توجه به آسیب های اجتماعی و فعالیت های مشاوره ای را یک ضرورت و اولویت اول نظام و مقام معظم رهبری دانست و گفت: هر چه ما در این زمینه برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم، کل جامعه از آن منتفع خواهد شد و ثمرات آن به همه بخش های جامعه برخواهد گشت.

در ابتدای این جلسه، احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، گزارشی را از اقدامات و موفقیت های حاصله در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان ارائه نمود و گفت: خوشبختانه با همدلی و همراهی و کار تیمی همکاران ما در این حوزه، شاهد موفقیت های فراوانی در سطح بین المللی و ملی بوده ایم که از آن جمله می توان به افتخار آفرینی دانش آموز عزیزمان و کسب رتبه اول د ررشته قرائت قرآن در مسابقات بین المللی قران کریم اشاره نمود.

سید خلیل حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه به بیان چالش های این حوزه پرداخت و گفت: آمارها نشان می دهد که سرانه فضای تربیتی در استان گلستان زیر یک متر مربع است و ما با استانداردهای ملی و میانگین کشوری فاصله زیادی داریم که انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به استان گلستان در این زمینه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار