در دیدار وزیر دفاع با سرلشکر «سلامی»؛

فرمانده سپاه پاسداران: روزی ما بر اساس نفت پایه‌گذاری نشده است

تهران (پانا) - امیر حاتمی با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سرلشکر سلامی دیدار کرد.

کد مطلب: ۹۱۲۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده سپاه پاسداران: روزی ما بر اساس نفت پایه‌گذاری نشده است

به گزارش سپاه نیوز، در پی انتصاب سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به سمت فرماندهی کل سپاه که با حکم فرمانده معظم کل قوا صورت گرفت، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به همراه جمعی از معاونین این وزارتخانه عصر امروز (شنبه ۱۴ اردیبهشت) با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با وی دیدار و گفتگو کردند.

سرلشکر سلامی در این دیدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را مانند زنجیری به هم پیوسته توصیف و با تاکید بر ضرورت ارتباط و اتصال مداوم حوزه فناوری و عملیات اظهار کرد: تولید کننده قدرت و به کار گیرنده آن باید در یک راستا فکر کنند، با ایجاد درک مشترک میان واقعیت های فنی و ظرفیت‌های تکنولوژیکی با نیازهای عملیاتی، اولویت ها به یکدیگر نزدیک شده و ماموریت ها به بهترین شکل دنبال می شوند.

وی مقطع کنونی را فصل قدرت سازی دانست و تصریح کرد: ما باید تعادل در عرصه تاثیر قدرت را با یافتن راهبردها و استراتژی های تعیین‌کننده شعاع تأثیر به نفع خود تغییر دهیم.

فرمانده کل سپاه از وزارت دفاع به عنوان نماد برجسته خود اتکایی کشور در برابر دشمن نام برد و تصریح کرد: با وجودی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره در عرصه محصولات دفاعی در تحریم بوده ایم، اما امروز بیشترین رشد و ارتقای توانمندی در عرصه دفاعی صورت پذیرفته است که اگر دروازه های جهان به روی ما باز بود به طور قطع حتی یکی از محصولات استراتژیک تولیدی وزارت دفاع امروز تولید نمی شد.

سرلشکر سلامی در ادامه خاطرنشان کرد: با قابلیت ها و ظرفیت های غنی موجود در وزارت دفاع امیدوارم عزیزان ما در این مجموعه انقلابی و جهادی آنقدر فناوری و تکنولوژی ایجاد کنند که ما برای نیازهای عملیاتی از بین آنها انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر این که شرایط امروز ما به لحاظ روحیه، باور، اعتقاد و نشاط برای حرکت، قابل قیاس با دشمن نیست، گفت: دشمنان ما امروز بسیار خسته‌اند؛ ظاهری تنومند دارند اما از درون دچار پوکی شده و دیری نمی پاید که فروریزند، هر چند سعی دارند که این واقعیت را انکار کنند.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روزی ما بر اساس نفت پایه‌گذاری نشده و آمریکا نخواهد توانست رزق ما را در تنگنا قرار دهد، اظهار کرد: در مقطع کنونی در اوج تهدید و تحریم های همه جانبه دشمنان قرار داریم و آنان تمامی ابزارها و ظرفیت‌های خود را به میدان آورده اند، اما نباید نگران باشیم، به حول و قوه الهی ما این فرصت را محیط رشد و ارتقای قابلیت های خود قرار داده و با تلاش مداوم و خستگی ناپذیر بر مشکلات و سختی‌ها فائق خواهیم آمد.

امیر سرتیپ حاتمی نیز در این دیدار با آرزوی توفیق روز افزون برای سرلشکر سلامی در مسئولیت خطیر جدید، از وی به عنوان شخصیتی برجسته و صاحب فکر و عمل در حوزه راهبردی و عملیاتی نام برد و اظهار کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مشتاقانه و با تمام قوا، بیشتر و بهتر از گذشته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال جاری نیز با تمرکز بر تحقیقات مورد نیاز، اولویت دار و نیاز محور، برنامه های منسجم و یکپارچه ای را در دستور کار قرار داده است، گفت: مجموعه تحقیقات صنعت دفاعی که در سال ۱۳۹۷ به ثمر نشست بیش از دوبرابر سال های قبل بود و به فضل الهی بنا داریم این روند در سال جاری نیز برای اقتدار هرچه بیشتر نیروهای مسلح و سپاه پاسداران تداوم و افزایش یابد.

امیر حاتمی تصریح کرد: این که فرمانده معظم کل قوا فرمودند وزارت دفاع، معاونت پشتیبانی فرمانده کل قوا است به این معنا است که ما امروز با درک ماموریت های اولویت دار نیروهای مسلح و اینکه مطالبه فرماندهی معظم کل قوا از نیروهای مسلح چه ماموریتی است، اقدام کرده و آن را بصورت همه جانبه پشتیبانی کنیم تا در برابر ملت ایران و شهدای عظیم الشان سربلند باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار