تعداد ۷۰۰ واگن بر خطوط مترو اضافه می‌شود

تهران (پانا) -مشاور پارلمانی شهرداری تهران، بابیان‌اینکه شهرداری در اجرای قانون هوای پاک مصمم بوده تاکیدکردکه این نهاد به منظور توسعه خطوط حمل و نقل ریلی ۷۰۰ واگن جدید خریداری کرده که به زودی در شبکه حمل و نقل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کد مطلب: ۹۱۲۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تعداد ۷۰۰ واگن بر خطوط مترو اضافه می‌شود

داریوش قنبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، داریوش قنبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اعلام خبری از سوی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مبنی بر اینکه 80 درصد اتوبوس‌های شهری اسقاطی هستند، گفت: آنچه مسلم است تعداد زیادی از اتوبوس‌های شهری فرسوده هستند به همین دلیل یکی از مهم ترین برنامه های شهرداری جایگزینی در این بخش است.

خروج اتوبوس‌های فرسوده از چرخه تردد در دستورکار شهرداری قرار دارد

وی ادامه داد: هم‌اکنون انجام دو کار عمده در حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری اعم از جایگزین کردن اتوبوس‌های جدید و افزایش تعداد واگن‌های مترو در دستورکار شهرداری تهران قرار دارد.

قنبری تصریح کرد: البته این اظهارنظر که بر آلایندگی اتوبوس‌های شهری اشاره کرده، صحیح نیست، چرا که شهرداری انجام بررسی‌های لازم برای اخذ گواهی معاینه فنی را از وسایل نقلیه‌ای که در اختیار دارد، آغاز کرده است و به طور قطع از تردد خودروهایی که دارای نقص فنی باشند، ممانعت به عمل خواهد آورد.

مشاور پارلمانی شهردار تهران، یادآور شد: قرار بر این شده است کامیون‌هایی که در بخش حمل زباله فعالیت داشته یا به نوعی متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری یا پیمانکارانی بوده که کار جمع‌آوری پسماندها را انجام می‌دهند، چنانچه استانداردهای لازم برای کاهش آلایندگی را نداشته باشند، فعالیتشان متوقف شود.

همکاری پلیس و شهرداری برای توقف خودروهایی با آلایندگی بالا

وی افزود: در جلسه اخیر شورای معاونان شهرداری نیز به این نکته اشاره شد که از تردد خودروهایی که دارای آلایندگی بالا هستند، ممانعت به عمل آید و با همکاریپلیس از تردد این خودروها در سطح شهر جلوگیری شود، حتی آن دسته از خودروهایی که معاینه فنی دارند، اما آلایندگی آنها بیش از حد مجاز باشد، پلیس می‌تواند مجدد آنها را به مراکز اخذ معاینه فنی ارجاع دهد، ضمن اینکه مقرر شده اخذ معاینه فنی مجدد نیز برای وسایل نقلیه‌ای که برغم برخورداری از گواهی معاینه فنی به صورت مشهودی دودزا هستند در پی بررسی‌های کامل کارشناسانه صورت گیرد.

قنبری اظهار کرد: شهرداری در رابطه با اجرای قانون هوای پاک مصمم است و به طور قطع مانع از تردد هر گونه خودرو با سطح آلایندگی بالا می‌شود و در همین راستا تاکید کرده که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باید مورد توجه قرار گیرد که در این رابطه برنامه نیز دارد.

برنامه شهرداری برای توسعه خطوط حمل و نقل ریلی

مشاور پارلمانی شهردار تهران، تاکید کرد: شهرداری در جهت توسعه خطوط مترو برای خرید 2هزار واگن جدید برنامه‌ریزی کرده و تاکنون تعداد هفتصد واگن خریداری شده است که به زودی در شبکه حمل و نقل مورد استفاده قرار خواهند گرفت، ضمن اینکه این برنامه از سال گذشته در دستورکار شهرداری قرار گرفته و امسال نیز تداوم پیدا خواهد کرد./

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار