در دیدار با رئیس مجلس تاکید شد؛

بطحایی: نمایندگان مجلس همواره همانند یک همکار در مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در کنار ما بودند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به همراه جمعی از معلمان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بعد از ظهر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

کد مطلب: ۹۱۲۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: نمایندگان مجلس همواره همانند یک همکار در مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در کنار ما بودند

سید محمد بطحایی در این دیدار با گرامیداشت یاد و نام شهدا و درود بر روح پرفتوح حضرت امام و آرزوی سلامتی و تندرستی برای مقام معظم رهبری و یاد از ۵ هزار معلم شهید و نیز شهیدان رجایی و باهنر، شهید مطهری را فیلسوف شهید نامید و با نقل خاطره‌ای از دیدار چند روز گذشته خود با همسر این شهید گفت: نکته‌ای که از این خاطره بسیار مورد توجه است این است که ما در مسیر کارمان در کشور هر کدام به سهم خود در آموزش و پرورش و بقیه دستگاه‌ها و مردم نیز در زیر الطاف شهدا هستیم و انشاءالله خداوند کمک کند و دعای این شهدا به ما کمک کند تا نظام جمهوری اسلامی را به جلو ببریم و مشکلات را حل کنیم.

او از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای میزبانی این جلسه تشکر کرد و گفت جمع حاضر معلمان نمونه و برخی از مدیران کل استانی و ستادی و نیز تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان هستند و این روزها مصادف شده است با یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در ایران.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما تحول در آموزش و پرورش را مبتنی بر سند تحول بنیادین از دو مسیر طی می‌کنیم؛ اول تحول در محتوا و متن برنامه‌های درسی؛ آموزش و پرورش با نیازهای جدید امروز باید خود را به روز کند و از حیث برنامه‌های درسی نیازمند تغییر هستیم. مدارس باید به یک مدرسه سرزنده تبدیل شوند که بچه ها در آن احساس شادی و نشاط کنند.

سیدمحمد بطحایی مسیر دوم تحول در آموزش و پرورش را تحول در مدیریت دانست و گفت: مهمترین برنامه‌ها در این مسیر مدرسه‌محوری و تکیه بر سرمایه‌های انسانی است. ما امیدواریم با عنایت حضرتعالی و نمایندگان محترم مجلس بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

او افزود: نمایندگان مانند یک همکار در مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در کنار ما بودند و من از طرف آموزش و پرورش از شما و تک تک نمایندگان بسیار تشکر می‌کنم.

بطحایی خطاب به علی لاریجانی گفت: خبر داریم که مرتباً پیگیری بودجه آموزش و پرورش بوده‌اید و معوقاتی در آموزش و پرورش داریم که تاکید کرده‌اید یکبار برای همیشه حل شود و ما هم این مهم را از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری می‌کنیم. خوشبختانه در سال ۹۷ تخصیص ما در بخش هزینه‌ای ۱۸۰ درصد بوده است و در بخش اعتبارات نیز بیش از این بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار