رفیعی در مراسم گرامیداشت مقام معلم استان زنجان؛

ائمه اطهار ما تمام افتخار خود را در معلمی و آموزش جامعه می‌دانستند

زنجان (پانا) - مراسم گرامیداشت مقام معلم با حضور امام جمعه محبوب استان زنجان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولین استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۲۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ائمه اطهار ما تمام افتخار خود را در معلمی و آموزش جامعه می‌دانستند

امام جمعه‌ی زنجان ضمن تبریک این روز مقدس از همه‌ی معلمان و مهمانان شرکت کننده در این مراسم تقدیر کرد.

خاتمی در این مراسم گفت: « آرامش روحی انسان‌ها یک موهبت الهی است که از طریق شادمانی و بی‌خیالی حاصل نمی‌شود، بلکه انسان با تلاش معنوی به این شادمانی می‌رسد. باید محیط شادمانی برای کودکان و نوجوانان فراهم شود، اما مشروط بر اینکه محدودیت و موضوعیت مطلب رعایت شود.»

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: «امسال رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به فرهنگیان شریف کشور داشتند و سخنانشان در دیدار با معلمان برگزیده کشور بسیار ستودنی است.»

وی اضافه نمود: «حاصل کار معلمان وقتی به عنوان افراد موفق وارد جامعه می شوند مانند مربایی شیرین هستند که به دست این قشر فرهنگی درست شده‌اند.»

آیت اله خاتمی تصریح کرد: «در حال حاضر 97 درصد افراد جامعه با سواد هستند و این نشان از کار بسیار بزرگی است که معلمان انجام داده اند.»

خاتمی افزود: « معلمان موفق‌ترین افراد در هدایت نسل‌ها هستند.»

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله مطهری گفت: « همه‌ی آثار شهید مطهری بسیار ارزشمند هستند، لذا مطالعه آنها به همگان توصیه می‌شود.»

رفیعی افزود: « مفتخریم که در آموزش و پرورش ایران شخصیت‌هایی همچون مطهری کم نداریم. شهید رجایی و شهید باهنر الگوی معلمی و اسوه انقلابی بودن و مکتبی بودن و الگوی مدیران سیاسی و اجتماعی جامعه ما هستند.»

وی در ادامه گفت: « هفته‌ی گرامیداشت معلم مختص یک صنف نیست، بلکه گرامیداشت یک مفهوم است. تجلیل ما صرفا از شاغلین دستگاه آموزش و پرورش نیست. در اسلام خدای تبارک و تعالی اولین معلم است که در آیات و سوره‌های مختلف صفت معلمی را برای خود بیان نموده است، این یک سمبل و یک نماد است. اولین کلمه‌ای که خداوند با رسول خود بیان می‌کند خواندن است. پس در مکتب ما تعلیم و تعلم بسیار مقدس‌تر نسبت به دیگر ادیان است. ائمه اطهار ما تمام افتخار خود را در معلمی و آموزش جامعه می‌دانستند.»

رفیعی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری گفت: « مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، حضور معلمان را موجب مقدس شدن حسینیه امام دانست. که چنین تعبیری وظیفه معلمان را سنگین‌تر می‌کند.»

رفیعی سند تحول بنیادین را چراغ راه و راهنمای آموزش پرورش عنوان کرد و بر اجرای درست آن تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار