استاندار یزد: زائران یزدی نماینده فرهنگ، تمدن و دیانت یزد هستند

یزد پانا) - استاندار ‌یزد در همایش آموزشی زائران حج تمتع استان، حجاج و زائران یزدی را نماینده شایسته فرهنگ، تمدن و دیانت یزد و یزدی ها دانست.

کد مطلب: ۹۱۲۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد:   زائران یزدی نماینده فرهنگ، تمدن و دیانت یزد هستند

روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۸، همایش متمرکز آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب" نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان استان در سالن حاج مهدی شاهدیه یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم حضور در حج ابراهیمی را توفیقی الهی دانست و گفت: شما‌ زائران نمایندگان ملت بزرگ ایران در سرزمین وحی هستید.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ با اعتقاد راسخ به وحدانیت و عمل به ارزش های دینی و الهی تا امروز در جهان به عنوان ملتی خداشناس، خداپرست، پیرو راه ائمه اطهار(‌ع)، معتقد و متدین شناخته شده و در مقاومت در مقابل استکبار جهانی و قدرت های بزرگ دنیا شهره است.
وی افزود: قطعا از ‌نگاه زائران سایر کشورها رفتار و گفتار زائران ایرانی نمود شخصیت، شان و جایگاه ملت ایران است و انشاالله همه شما عزیزان به این مهم توجه دارید و عمل خواهید کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد: از طرفی شما زائران عزیز از استان یزد به سرزمین وحی مشرف می شوید؛ استانی که در کشور به استانی فرهنگی، دارالعباده و دارالعلم شهر‌ه است.
"طالبی" گفت: امروز از یزد به عنوان شهر میراث جهانی یاد می‌شود و قطعا نگاه به زائران یزدی متفاوت از سایر زائران است.
استاندار یزد از زائران و حجاج یزدی خواست تا نماینده شایسته فرهنگ‌، تمدن و دیانت یزد و یزدی ها در طول تاریخ باشند.
وی بیان کرد: زائران یزدی نمایندگان خوب همه علما و ‌صلحایی هستند که سالها و قرنها برای فرهنگ و دیانت این سرزمین زحمت کشیده اند، همچنین نمایندگان سروقامتانی هستند که در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس برای دفاع از این سرزمین جان خودشان را از دست دادند یا مدال افتخار جانبازی و آزادگی را بر گردن آویختند و نمایندگان مردمی هستند که در علم آموزی سر‌آمد هستند و در دانشگاه‌ها و مدارس کشور مقام اول را دارند.
استاندار یزد در پایان ضمن آرزوی توفیق و سلامت و نشاط کامل در انجام مناسک حج ‌برای زائران از حجاج ‌یزدی خواست تا برای مردم استان و موفقیت مسئولان استان در انجام خدمت بهتر به مردم دعا کنند.
در این همایش حجاج با قوانین و مقررات کشور عربستان و مسائل زیارتی، فرهنگی و امنیتی آشنا شدند.
گفتنی است سه هزار و ۸۷۰ زائر از استان یزد با اعزام ۲۶ کاروان به خانه خدا و سرزمین وحی مشرف می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار